Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Divest Group lanseeraa Business Booster -palvelukonseptin vauhdittamaan pk-yritysten kansainvälistymistä ja kasvua

Editor Helsinki Oy / Editori.fi

Julkaistu: 22.10.2014 klo 09:00
Julkaisija: Editor Helsinki Oy / Editori.fi

Business Booster -palvelumallin idea on tarjota pk-yrityksille kasvuun ja kansainvälistymiseen liittyvät palvelut yhden kontaktin periaatteella. Palvelumalli yhdistää sekä yksityisen että julkisen puolen palvelut ja tuo yhteen erialojen asiantuntijat.

Business Boosterin kautta pk-yrittäjille tarjotaan laaja-alainen palveluvalikoima kansainvälistymiseen tarvittavia asiantuntijapalveluja yhdessä paikassa. Palvelumalli tarjoaa pk-yrityksille taloushallinnon, henkilöstöhallinnon sekä kansainvälisen myynninkehittämisen ja johtamisen asiantuntijapalveluja. Näiden lisäksi palveluverkostoon on koottu asiantuntijoita markkinointiviestinnän sekä laki- ja IPR-asioiden kysymyksissä.

Business Booster -palvelumalli nojaa vahvasti sekä yksityiseen että julkiseen kumppaniverkostoon niin kotimaassa kuin rajojen ulkopuolellakin.  Verkostossa on mukana kahdeksan yksityistä palveluntarjoajaa sekä julkisia toimijoita, kuten Tekes ja Finpro. Tekesin rahoituspuolen ja Finpron maailmanlaajuisen partneriverkoston lisäksi Business Booster on rakentanut suoria kontakteja esimerkiksi Kiinassa toimivien yritysten edustajiin, jolloin siirtyminen kohdemarkkinoille helpottuu asiantuntemuksen ansiosta.

”Taustaorganisaatiosta huolimatta palvelumallin keskiössä on yrittäjä sekä yrityksen kansainvälistymiseen liittyvät haasteet. Kun yrittäjä ottaa meihin yhteyttä, sovimme tapaamisen ja käymme yrityksen tilanteen veloituksetta läpi ja kartoitamme kansainvälistymiseen vaadittavat toimenpiteet”, avaa Sampsa Rönkkönen.

Business Booster tukee yritysten kansainvälistymispyrkimyksiä myös välillisesti esimerkiksi tehostamalla hallintoa ja raportointia. Suomessa on paljon yrityksiä, jotka ovat lähtökohtaisesti kansainvälisiä ja enkelirahaa sekä osaamista löytyy taustalta, mutta avainhenkilöiden työajasta merkittävä osa kuluu hallinnon ja raportoinnin hoitamiseen kansainvälistymisen sijaan.

Taantumasta huolimatta Suomesta löytyy tuhansia kasvuhaluisia pk-yrityksiä. Business Booster -palvelumalli on räätälöity auttamaan näitä yrittäjiä mahdollisimman tehokkaasti. ”Tarjoamme suoraviivaista ja konkreettista tukea. Tavoitteenamme on lähettää yrityksiä kiitoradalta lentoon kohti kansainvälisiä markkinoita”, Rönkkönen jatkaa.

Sampsa Rönkkönen
Manager, Business Booster
Divest Group Oy
sampsa.ronkkonen@businessbooster.fi