Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Ammattilaiseksi ei tulla sattumalta – Sihti saattaa vuosittain satoja nuoria urapolkujen alkuun

Rekrytointipalvelu Sihti

Julkaistu: 30.05.2016 klo 15:00
Julkaisija: Rekrytointipalvelu Sihti

Samalla kun moni nuori tuskailee työ- tai harjoittelupaikan etsimisen kanssa, lukuisissa suomalaisyrityksissä kaivataan lisäresurssiksi tai osaamispääoman varmistamiseksi reippaita tekijöitä, ihmisiä, jotka haluavat oppia uutta ja kehittyä työssään. Sihti on osapuolille tuloksekas kohtaamispaikka.

Rekrytointipalvelu Sihti Oy:n hallintojohtaja Jarno Kolehmainen kertoo, että erityisesti IT-maailmassa nuoret osaajat ovat kysyttyjä.

”IT:n kenttä uudistuu ja kehittyy niin nopeasti, että yrityksiin halutaan paitsi koulutuksensa kautta nykyvaatimukset täyttävää osaamista, myös kykyä ripeään ja monesti melko omaehtoiseen uuden oppimiseen. Koska kenelläkään ei välttämättä ole uusimmista teknologioista pitkää kokemusta, nuoret ovat siis varsin kilpailukykyisiä kandidaatteja.”

Myös muilla toimialoilla nuorille on tilaa ja jopa kysyntää, vaikka julkisuudessa nuorten työnhakijoiden kohtalo usein vaikuttaa lohduttomalta.

”Opiskelujen oheen sopii monesti osa-aikainen tai projekti- tai kausiluonteinen työ, mikä taas jo opintonsa päättäneelle ei yleensä ole ensisijainen vaihtoehto. Sihdin vuokratyöntekijänä moni saa työskentelyyn sopivaa joustoa, mutta luotettavan työsuhteen. Työ on kuitenkin monelle ensisijaisesti itsensä elättämiseen liittyvä asia.”

Kolehmainen muistuttaa, että nuorellekin työn tekeminen on aina kuitenkin myös askel uralla. Eri toimialoihin tutustuminen laajasti työn kautta ei mene koskaan hukkaan.

”Jos omalla alalla juuri ne tietyt työpaikat tuntuvat olevan kiven alla, voisi miettiä, onko olemassa muita työpaikkoja, joista kenties pääsisi näkemään oman alan arkea vähän eri vinkkelistä”, Kolehmainen vinkkaa.

Potentiaaliset työpaikat piilossa

Sihdin asiakasyrityksetkin hyötyvät vuokratyövoiman monipuolisuudesta: hyviä nuoria osaajia monelta alalta, kehittyviä kykyjä ja ahkeria käsiä, aina kunkin hetkisen tarpeen mukaan. Jarno Kolehmainen tietää kuitenkin, että nuoret eivät usein tiedä, mistä kaikkialta töitä voisi kysellä. Ja siksi yritykset jäävät ilman hyviä hakijoita ja nuoret ilman työpaikkaa.

”Suomessa on valtavasti menestyviä ja aktiivisesti toimivia yrityksiä, jotka eivät ole nuorille tai vanhemmillekaan tunnettuja. Me Sihdissä yhdistämme tekijöitä ja yrityksiä. Moni nuori on saanut työelämäänsä alun ja suuntaviivat meidän kauttamme. Ja moni yritys on saanut arvokasta osaamista ja vaikka juuri kriittiseen kasvuvaiheeseen käsipareja – liiketoiminnan menestystekijöitä siis.”

Sihti on viime vuonna maksanut palkkoja yli 2000 henkilölle, joista iso osa on ollut alle 25-vuotiaita.

”Meillä on ollut palkkalistoilla viime vuonna jopa 500–600 nuorta aikuista. Aloja, työtehtäviä ja työsuhdemalleja on tietysti lukuisia. Mutta väittäisin, että nuoria sihtiläisiä yhdistää halu oppia ja kehittyä työssään – se kuuluisa oikea asenne siis”, Jarno Kolehmainen tiivistää.

Lisätiedot: hallintojohtaja Jarno Kolehmainen, 050 444 4489, jarno.kolehmainen@sihti.fi

Rekrytointipalvelu Sihti Oy

Rekrytointipalvelu Sihti Oy on henkilöstöpalvelualan kasvuvoimainen ammattilainen. Kauttamme työllistyy kuukausittain parhaimmillaan lähes tuhat työntekijää, ja teemme vuosittain noin 300 rekrytointia. Palvelemme kaikenlaisia ja kokoisia yrityksiä ympäri Suomen. Meillä on toimipisteet Tampereella, Oulussa, Kajaanissa, Helsingissä, Lahdessa, Hämeenlinnassa, Jyväskylässä, Kuopiossa ja Turussa.

Haluamme kasvaa asiakkaidemme lähellä, yhdessä työntekijöidemme kanssa, ja tavoitteenamme on olla henkilöstöpalvelualan pätevin pelaaja. Tähtäämme onnistuneisiin henkilöstöratkaisuihin, todellisiin täysosumiin!

Lisätietoja Sihdistä ja asiakasreferensseistämme voit lukea verkkosivuiltamme osoitteesta www.sihti.fi