Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » A-klinikkasäätiölle laaduntunnustus – vahvuuksina asiakaslähtöisyys ja moniammatillinen työ

A-klinikkasäätiö

Julkaistu: 08.01.2016 klo 09:12
Julkaisija: A-klinikkasäätiö

A-klinikkasäätiön laatujärjestelmälle on myönnetty Social and Health Quality Service (SHQS) -laaduntunnustus. Se kattaa koko organisaation ja on voimassa 21.12.2018 saakka.

Useita vuosia kestäneessä hankkeessa A-klinikkasäätiön palvelujärjestelmän rakenne, palveluprosessit ja ­vaikuttavuus auditoitiin systemaattisesti ja organisaatioon rakennettiin kattava laatujärjestelmä.

Auditoijat nimesivät A-klinikkasäätiön vahvuuksiksi muun muassa aidon asiakaslähtöisyyden: asiakkaat ovat mukana palvelujen suunnittelussa, toteutuksessa ja arvioinnissa. Paljon kiitosta saivat myös henkilöstön asenne ja moniammatillinen työote.

- Vaikka päihteiden ongelmakäyttäjät ovat palvelujemme keskiössä, kyky uudistua organisaationa ja vastata yhteiskunnan muuttuviin tarpeisiin on välttämätöntä, sanoo A-klinikkasäätiön toimitusjohtaja Olavi Kaukonen.
A-klinikkasäätiö on pystynyt nopeasti ja joustavasti laajentamaan osaamistaan alaikäisten turvapaikanhakijoiden vastaanottotyöhön.

Sosiaali- ja terveyspalveluiden laatuohjelma on käytössä yli 200:ssa julkisessa ja yksityisessä sote-alan organisaatiossa. Laatuohjelma huomioi suomalaisen lainsäädännön, valtakunnalliset suositukset sekä hyvän hoitokäytännön. Laadunarvioijina toimivat koulutetut sosiaali- ja terveydenhuollon asiantuntijat. Laaduntunnustuksen myönsi Labquality Oy:n Qualification-palvelu.

www.a-klinikka.fi

www.qualification.fi/palvelut/shqs-laatuohjelma

Kehittämisjohtaja Ari Saarto, A-klinikkasäätiö, p. 0400 481 293, ari.saarto(at)a-klinikka.fi

Johtava auditoida Sirkka Piirola, Labquality p. 050 373 2222, sirkka.piirola(at)labquality.fi

A-klinikkasäätiön hoito- ja kuntoutuspalvelut, ehkäisevä päihdetyö sekä asiantuntijapalvelut vähentävät päihdehaittoja ja parantavat päihdeongelmaisten ja heidän läheistensä asemaa. A-klinikkasäätiön sähköiset palvelut tavoittavat yli 150 000 yksilöityä kävijää kuukausittain.

www.a-klinikka.fi