Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » A-klinikkasäätiö osallistuu nuorten turvapaikanhakijoiden vastaanottotoimintaan

A-klinikkasäätiö

A-klinikkasäätiö osallistuu nuorten turvapaikanhakijoiden vastaanottotoimintaan

Julkaistu: 23.10.2015 klo 09:13
Julkaisija: A-klinikkasäätiö

A-klinikkasäätiö on perustanut alaikäisten ilman huoltajaa maahan saapuvien turvapaikanhakijoiden 40-paikkaisen tukiasumisyksikön Espooseen. Nuoret ovat iältään 16–17-vuotiaita.

Lisäksi A-klinikkasäätiö on saanut Maahanmuuttovirastolta toimeksiannon, jonka mukaan A-klinikkasäätiötä pyydetään perustamaan 30-paikkainen 16–17-vuotiaiden yksin Suomeen tulleiden turvapaikanhakijoiden tukiasumisyksikkö Pyhtäälle Leporannan alueelle. Yksikkö pyritään avaamaan mahdollisimman nopeasti.

A-klinikkasäätiö pystyy tarjoamaan tukiasumistoiminnan käynnistymisen vuoksi töitä yli 20:lle sosiaali- ja terveysalan ammattilaiselle. Pyhtäällä avautuu yhteensä 12 työpaikkaa.

aluejohtaja Heli Kainulainen, A-klinikkasäätiön Etelä-Suomen palvelualue, p. 045 6575 790

A-klinikkasäätiön hoito- ja kuntoutuspalvelut, ehkäisevä päihdetyö sekä asiantuntijapalvelut vähentävät päihdehaittoja ja parantavat päihdeongelmaisten ja heidän läheistensä asemaa. A-klinikkasäätiön sähköiset palvelut tavoittavat yli 150 000 yksilöityä kävijää kuukausittain.

www.a-klinikka.fi