Etusivu » Tiedotteet » Turvallisuus » Tärkeä tiedote PASTAÄLGAR FULLKORN ja PASTAÄLGAR–pastoista

IKEA Oy

Tärkeä tiedote PASTAÄLGAR FULLKORN ja PASTAÄLGAR–pastoista

Julkaistu: 01.10.2014 klo 09:00
Julkaisija: IKEA Oy

IKEA pyytää asiakkaitaan huomioimaan, että IKEA-herkkutoreilla myynnissä olleet hirvenpäänmuotoiset PASTAÄLGAR FULLKORN ‑kokojyväpasta ja PASTAÄLGAR-pasta saattavat sisältää soijaa, mitä ei ole mainittu tuoteselosteessa. Koska IKEA-tuotteiden turvallisuus on ensiarvoisen tärkeää, IKEA on päättänyt varotoimenpiteenä vetää kyseiset tuotteet pois myynnistä.

PASTAÄLGAR- ja PASTAÄLGAR FULLKORN -pastoille tehdyt testit osoittavat, että tuotteet sisältävät soijaa, mitä ei ole mainittu tuoteselosteissa. Soija on allergeeni, joten pastat voivat aiheuttaa oireita soija-allergikoille.

Kyseiset tuotteet ovat turvallisia niille, joilla ei ole soija-allergiaa tai -yliherkkyyttä.

Tuotteet voi halutessaan palauttaa lähimpään IKEA-tavarataloon täyttä hyvitystä vastaan.

IKEA pahoittelee tapahtunutta.

Lisätietoja IKEA Asiakaspalvelu 09-34829400 ja www.ikea.fi

IKEA
IKEA-visio on luoda parempi arki meille tavallisille ihmisille. Visionsa ja liikeideansa mukaisesti IKEA tarjoaa laajan valikoiman hyvin suunniteltuja, nerokkaita kodinsisustustuotteita niin edulliseen hintaan, että mahdollisimman monella on varaa niihin. IKEA-konsernilla on tällä hetkellä 315 tavarataloa 27 maassa. IKEA perustettiin Ruotsissa vuonna 1943. IKEA-konsernilla on 135 000 työntekijää. Toimintavuonna 2013 konsernin tavarataloissa oli 684 miljoonaa kävijää. Suomessa on viisi IKEA-tavarataloa: Espoossa, Vantaalla, Raisiossa, Tampereella ja Kuopiossa.  www.IKEA.fi