Etusivu » Tiedotteet » Turvallisuus » Suomessa eurooppalaiset standardit nopeasti saataville

SFS

Suomessa eurooppalaiset standardit nopeasti saataville

Julkaistu: 21.01.2016 klo 09:00
Julkaisija: SFS

Eurooppalaiset standardit tulevat nykyisin viivytyksettä saataville kansallisina SFS-standardeina. Jotta asiakkaat saisivat standardit tarvittaessa heti käyttöönsä, Suomen Standardisoimisliitto SFS ry on ryhtynyt vahvistamaan eurooppalaisia standardeja kansallisiksi standardeiksi viikoittain. Runsaan viikon kuluttua vahvistamisesta standardit ovat käyttäjien saatavilla SFS Kaupassa (sales.sfs.fi) englanninkielisinä kansallisina SFS-standardeina.

Suomen Standardisoimisliitto SFS ry ohjaa ja koordinoi Suomessa standardisointityötä ja vahvistaa Suomessa voimassa olevat viralliset standardit. Eurooppalaiset EN-standardit on vahvistettava kansallisiksi standardeiksi kaikissa EU- ja Efta-maissa. Tämä tulee tehdä puolen vuoden kuluessa siitä kun EN-standardi on ilmestynyt.

SFS julkaisee osan SFS-standardeista suomeksi. Suomennos julkaistaan vasta myöhemmin.

SFS-standardit ovat nykyisin valtaosin eurooppalaisia EN-standardeja tai kansainvälisiä ISO-standardeja. Puhtaasti kansallisten standardien osuus on enää viisi prosenttia.

Lisätiedot lehdistölle

Suomen Standardisoimisliitto SFS
Tiedottaja Jyrki Alanko
Puh. 09 1499 3374

Suomen Standardisoimisliitto SFS ry edistää standardisointia ja standardien hyödyntämistä. Lisäksi se tarjoaa yrityksille ja muille sidosryhmille mahdollisuuden osallistua ja vaikuttaa kansalliseen ja kansainväliseen standardisointiin, jotta yhteiskunnan ja elinkeinoelämän toimintaedelytykset ja kilpailukyky paranevat.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki