Etusivu » Tiedotteet » Turvallisuus » Suomen Punainen Risti uudisti perinteiset ensiapulaukkunsa yhteistyössä Suomen Turvakaupan kanssa

Suomen Turvakauppa

Julkaistu: 26.04.2016 klo 08:30
Julkaisija: Suomen Turvakauppa

Suomalaisille tutut SPR:n punaiset ensiapulaukut on nyt uudistettu. Uudistuksessa on kehitetty erityisesti pakkausten helppokäyttöisyyttä ja tuotesisältöä. Samalla on viilattu myös ulkoasua. Uudistus on toteutettu Suomen Turvakaupan ja Punaisen Ristin yhteistyönä.

Punaisen Ristin ensiapulaukut ovat asiantuntijoiden suunnittelemia ja ne on jo vuosien ajan valittu testeissä parhaimpien ensiapulaukkujen kärkeen. Nyt pakkauksen tuotesisältöä haluttiin kehittää vastaamaan paremmin suomalaisia ensiapukäytäntöjä.

Helppo avata, selkeä sisältö

Uudet pakkaukset ovat helposti avattavia ja niiden sisällöt hyvin esillä. Laukut sisältävät valikoiman selkeitä ja monikäyttöisiä ensiavun perustarvikkeita, joilla voi puhdistaa ja sitoa haavoja, elvyttää ja pitää autettava lämpimänä. Tarvikkeet toimivat hätätilanteissa niin kotona, autossa, matkoilla, urheilutapahtumissa, lomaillessa kuin työpaikalla.

Ensiapupakkauksesta on olemassa neljä erilaista ja erikokoista versiota: Ensiapulaukku yleiskäyttöön, Joka kodin ensiapulaukku, Matkailijan ensiapulaukku sekä Taskupakkaus. Yrityksille suunnattua Työpistelaukkua on saatavana kankaisena ja kovamuovisena. Kustakin pakkauksesta löytyvät myös kuvalliset, selkeät ensiapuohjeet.

Ensiaputuotteet ovat tärkeä osa Suomen Punaisen Ristin varainhankintaa ja niiden tuotolla tuetaan järjestön auttamistoimintaa kotimaassa

Suomen Turvakauppa mielellään tukemassa auttamistyötä

Yhteistyö Suomen Punaisen Ristin kanssa on iso asia Suomen Turvakaupalle.

– On todella hienoa olla liiketoiminnan lisäksi edistämässä Punaisen Ristin auttamistyötä Suomessa ja maailman kriisialueilla. He tekevät korvaamatonta työtä siellä missä ihmiset ovat hädässä ja nyt mekin saamme näiden tuotteiden kautta olla pieni osa sitä, sanoo Suomen Turvakaupan hallituksen puheenjohtaja Teemu Selin.

–Meille on tärkeää toimia luotettavan ja asiantuntevan kumppanin kanssa, koska ensiapupakkauksen käyttötilanteessa kaiken on sujuttava ongelmitta. Suomen Turvakauppa on kokenut turvatuotteiden valmistaja ja kehittäjä, joten lähdimme mielellämme tekemään yhteistyötä heidän kanssaan, taustoittaa Suomen Punaisen Ristin ensiavun asiantuntija Kristiina Myllyrinne.

Punaisen Ristin ensiaputuotteet ovat myynnissä muun muassa Prismoissa, Yliopiston Apteekeissa, Punaisen Ristin verkkokaupassa (punaisenristinkauppa.fi) ja Suomen Turvakaupan verkkokaupassa (turvakauppa.com). Tuotteiden hinnat ovat 18–44 euroa (ks. kuvat ja tuotetietoa liitteenä).

Yhteystiedot:

Jani Rämänen, myyntijohtaja, Suomen Turvakauppa, puh. 040 708 2038, jani@turvakauppa.com.

Heidi Ylén-Jokioja, varainhankinnan suunnittelija, Suomen Punainen Risti, puh. 020 701 2206, heidi.ylen-jokioja@redcross.fi.

Kuvapyynnöt ja tuotenäytteet:

Päivi Salo, viestinnän asiantuntija, Kehäkettu, puh. 040 730 9093, paivi.salo@kehakettu.fi.

Suomen Turvakauppa on vuonna 2008 perustettu turvallisuutta edistäviä tuotteita valmistava ja maahantuova yritys. Se toimii Kaarinassa Turun kupeessa. Suomen Turvakaupan tuotteisiin kuuluvat mm. turvakilvet ja opasteet, liikenteenohjaus-, ensiapu-, väestönsuojelu- ja palosuojelutuotteet. Yritys työllistää 16 henkeä ja sen liikevaihto on 2.7 miljoonaa euroa. Yrityksellä on myymälä Kaarinassa sekä merkittävä turva-alan verkkokauppa www.turvakauppa.com.