Etusivu » Tiedotteet » Turvallisuus » Suomalaisen rauhankeskustelun tiivis historiikki EI YDINASEILLE! julkaistaan Hiroshiman päivänä 6.8.2014

Into Kustannus

Julkaistu: 29.07.2014 klo 12:32
Julkaisija: Into Kustannus

Elli Kytömäen toimittama kunnianosoitus suomalaiselle rauhankeskustelulle Ei ydinaseille! Suomalaisen aktivismin historia julkaistaan Hiroshiman päivän aamupalatilaisuudessa 6.8.2014 klo 9.15–10.00 Finlandia-talon kahvila Verandassa. Kytömäen lisäksi tilaisuudessa puhuvat kirjan esipuheen kirjoittanut professori Raimo Väyrynen ja Rauhanliiton toiminnanjohtaja Laura Lodenius. Tervetuloa!

Ydinaseet ovat edelleen välittömässä käyttövalmiudessa ympärillämme. Uhka niiden käytöstä joko vahingossa tai tarkoituksella ei ole poistunut. Ydinteknologian leviäminen uusille toimijoille on aikamme suurimpia turvallisuusriskejä. Ilman kansalaisjärjestöjen peräänantamatonta kampanjointia suomalaisten tiedon taso olisi näistä kysymyksistä paljon vähäisempi.

Ei ydinaseille! sisältää Elli Kytömäen laatiman aktivismin historiikin lisäksi ydinaseiden vastaisen kansalaisliikkeen varhaisena lähtölaukauksena toimineen pamfletin Front mot kärnvapen (1963) – kirjoittajina mm. Pär Stenbäck ja Lars D. Eriksson, jotka sittemmin loivat uran merkittävinä yhteiskunnallisina vaikuttajina. Pamfletin aikaansa kuvaavat artikkelit herättävät edelleen ajatuksia ja ovat yllättävän ajankohtaisia tänäänkin 50 vuotta myöhemmin.

Elli Kytömäki on aseidenriisunnan asiantuntija, joka on erikoistunut kansainvälisen asekaupan tutkimukseen. Hän on työskennellyt mm. YK:n tutkimuskeskus UNIDIRissa ja Etyjissä. Tällä hetkellä Kytömäki on vierailevana tutkijana Chatham House -instituutissa.

Kirjan tiedot:
Elli Kytömäki (toim.): Ei ydinaseille! Suomalaisen aktivismin historia
ISBN: 978-952-264-328-5
Into-pokkari | 170 sivua | nid. | ovh: 7 €

Arvostelukappaleet: arvostelukappaleet@kurvinkirja.fi
Painokelpoinen kansikuva: http://www.intokustannus.fi/images/isotkannet/EI_YDINASEILLE_kansi.jpg

Lisätiedot:
Laura Lodenius | Suomen Rauhanliitto
laura.lodenius@rauhanliitto.fi | 040 71 77 762

Ari Häkkinen | Into Kustannus
ari.hakkinen@intokustannus.fi | 040 54 60 235

Into on ketterä ja ärhäkkä tietokirja- ja yleiskustantamo. Julkaisemme ajankohtaista tietoa, hillittömän kiinnostavaa kaunoa, kantaaottavia pamfletteja, laadukasta käännöskirjallisuutta ja Le Monde diplomatique & Novaja Gazeta -lehteä. Monet kirjoistamme ovat saatavissa myös e-kirjoina.

intokustannus.fi | mondediplo.fi | into-ebooks.com | facebook.com/intokustannus | twitter.com/Into_Publishing | youtube.com/intokustannus