Etusivu » Tiedotteet » Turvallisuus » Skanska palkitsi Maajukka Oy:n esimerkillisestä työturvallisuustyöstä

Skanska Oy

Skanska palkitsi Maajukka Oy:n esimerkillisestä työturvallisuustyöstä

Julkaistu: 13.11.2013 klo 12:14
Julkaisija: Skanska Oy

Skanska Talonrakennus Oy:n Keski-Suomen alueyksikkö valitsi maarakennusliike Maajukka Oy:n vuoden esimerkillisimmäksi aliurakoitsijaksi. Työturvallisuuspalkinto jaettiin 13.11.2013 Jyväskylässä viidettä kertaa järjestetyssä Skanska Keski-Suomen työturvallisuustapahtumassa.

Skanskassa myönnetään alueellisia tunnustuspalkintoja esimerkillisesti toimiville yhteistyökumppaneille, jotka ovat aktiivisesti ja ennakoiden mukana turvallisuustyössä. ”Maajukka Oy:ssä työturvallisuusasioihin suhtaudutaan jämäkällä asenteella. Ei monttuun mitään putoa  – tehdään niin kuin ennenkin on tehty -ajattelutapa ei ole enää tätä päivää. Jokainen työmaalla työskentelevä on vastuussa turvallisesta työmaasta”, aluejohtaja Jorma Mustakangas kertoo.

Skanska on tehnyt jo pitkään työtä työturvallisuuden edistämiseksi. Skanskan viime vuoden tapaturmataajuus 6,4 oli alin Suomen muihin rakennusliikkeisiin verrattuna (lähde: Rakennuslehti nro 15, 25.4.2013).  As. Oy Jyväskylän Ankkuri voitti valtakunnallisen Turvallisuus alkaa minusta -työturvallisuuskilpailun 2012. Lisäksi Skanska Talonrakennus Oy palkittiin tänä vuonna Keski-Suomen rakennusalan alueellisen, puolentoista vuoden aikana käydyn työturvallisuuskilpailun voittajana. Skanska Talonrakennus oli paras yrityssarjassa, ja sen projekti As. Oy Jyväskylän Ankkuri voitti työmaasarjan.

Skanskan maailmanlaajuinen työturvallisuusviikko järjestetään ensi toukokuussa  jo kymmenettä kertaa. Skanska-konsernin työntekijät 18 maassa sekä tuhannet asiakkaat, aliurakoitsijat, tavarantoimittajat ja muut yhteistyökumppanit osallistuvat työturvallisuusviikkoon. Vuonna 2014 Skanska on myös kutsunut muut suuret rakennusalan yritykset osallistumaan teemaviikkoon.

Skanska Talonrakennus Oy, aluejohtaja Jorma Mustakangas, puh. 0400 672 617, jorma.mustakangas@skanska.fi

Skanska Oy, tiedottaja Pauliina Munukka, puh. 040 680 4977, pauliina.munukka@skanska.fi

www.skanska.fi/tyoturvallisuus

Skanskan toiminta Suomessa kattaa rakentamispalvelut, asuntojen ja toimitilojen projektikehityksen sekä julkisen sektorin elinkaarihankkeet. Rakentamispalveluihin kuuluvat talonrakentaminen, talotekniikkapalvelut sekä maa- ja ympäristörakentaminen. Virossa Skanskan toimintaan sisältyvät rakentamispalvelut ja asuntoprojektikehitys. Skanskan Suomen ja Viron liiketoimintojen yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2012 oli noin 980 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä noin 2 460.

www.twitter.com/skanskafinland