Etusivu » Tiedotteet » Turvallisuus » Reserviläisliitto mukana Endurance Quest-kisassa

Reserviläisliitto tiedottaa

Reserviläisliitto mukana Endurance Quest-kisassa

Julkaistu: 25.07.2012 klo 14:35
Julkaisija: Reserviläisliitto tiedottaa

Suomen ja maailman parhaat kestävyysurheilijat kisaavat parhaillaan Uudellamaalla neljä vuorokautta kestävässä seikkailu-urheilun Maailmancup -kilpailussa Endurance Questissa. 24.–28.8 järjestettävässä kisassa on mukana 22 joukkuetta 12 eri maasta.

Myös Reserviläisliitto on mukana kisassa. Liiton joukkueen muodostavat Mikko Auvinen, Jaakko Leppänen, Tuukka Turkka sekä entinen maajoukkuehiihtäjä Pirjo Muranen.

Nelihenkiset joukkueet etenevät neljän vuorokauden kilpailussa noin 600 kilometriä mm. jalkaisin, pyörällä, kanootilla ja veneellä sekä rullaluistimin. Lisäksi luvassa on köysitehtäviä sekä muita taitoa ja nokkeluutta vaativia yllätyksiä. Reitti kiertää Läntisellä Uudellamaalla, mm. Raaseporin, Hangon, Siuntion, Kirkkonummen ja Inkoon alueella.

Endurance Quest -kisa on osa seikkailu-urheilun maailmancup -sarjaa. Kilpailun parhaille joukkueille on luvassa osallistumisoikeus seikkailu-urheilun MM-kisoihin Ranskaan syyskuussa.

Kisan etenemistä voi seurata internetissä osoitteessa www.endurancequest.com. Sivuilta löytyy myös reaaliaikainen gps-seuranta.

Reserviläisliitto on Suomen suurin maanpuolustusjärjestö, johon kuuluu 354 paikallista jäsenyhdistystä ja 18 maakunnallista piiriä. Henkilöjäseniä liitolla on yli 36.000, joista valtaosa on asepalveluksen suorittaneita henkilöitä.

Reserviläisliiton tehtävänä on ylläpitää reserviläisten kenttäkelpoisuutta sekä suomalaisten maanpuolustustahtoa. Päätoimintamuotoja ovat ammunta, urheilu ja liikunta, maanpuolustustahdon hyväksi tehtävä työ, veteraanituki ja erilainen koulutus. Reserviläisiitto on jäsenenä Maanpuolustuskoulutusyhdistyksessä (MPK), jonka vapaaehtoiskouluttajista lähes puolet on Reserviläisliiton jäseniä.

Reserviläisliiton puheenjohtajana toimii kuljetusyrittäjä Markku Pakkanen Kouvolasta. Lisätietoja osoitteesta www.reservilaisliitto.fi.