Etusivu » Tiedotteet » Turvallisuus » PHSOTEY tiedottaa: Maakuntaan yhteinen potilastietojärjestelmä

Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymä

PHSOTEY tiedottaa: Maakuntaan yhteinen potilastietojärjestelmä

Julkaistu: 02.05.2016 klo 15:12
Julkaisija: Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymä

Tänään kuntayhtymän hallitus hyväksyi esityksen maakunnan potilastietojärjestelmien yhtenäistämisestä. Hallitus päätti, että yhtymä tarjoaa Lahden kaupungin käyttöön potilastieto- ja muut sosiaali- ja terveydenhuollon järjestelmät tuki- ja ylläpitotoimintoineen. Yhteinen järjestelmä tehostaa potilaiden hoitoa ja parantaa potilasturvallisuutta. Lahden kaupunki päätti omalta osaltaan järjestelystä viikko sitten.

Hallitus päätti myös, että yhtymä neuvottelee muiden Calpro Oy:n omistajien kanssa yhtiön toiminnan laajentamisesta kattamaan perustietotekniikan ja muut erikseen sovittavat tietotekniikkatoiminnot. Yhtymä alkaa valmistella ICT-perustietotietotekniikkansa siirtämistä Calpro Oy:lle.

Yhtymä ulkoistaa ICT-perustietotekniikkansa ja muut erikseen sovittavat tietotekniikkatoiminnot Calpro Oy:lle lukuunottamatta teknisesti vaativien sote-sovellusten konesalipalveluita, jotka hankitaan palveluna Medi-IT Oy:ltä olemassa olevaa puitesopimusta laajentaen.

Yhtymän perustietotekniikan palveluksessa on tällä hetkellä 20 henkilöä.

tukipalvelujohtaja Kari Ratala, 044719 5552

Päijät-Hämeen suurin sosiaali- ja terveysalan palveluntuottaja ja työnantaja. Intohimona hyvinvointi. Potilaan ja asiakkaan etu edellä www.phsotey.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki