Etusivu » Tiedotteet » Turvallisuus » PHSOTEY tiedottaa: Laboratoriokeskuksessamme on turvallista asioida

Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymä

PHSOTEY tiedottaa: Laboratoriokeskuksessamme on turvallista asioida

Julkaistu: 01.04.2016 klo 10:32
Julkaisija: Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymä

Päijät-Hämeen sosiaali- ja terveysyhtymän laboratoriokeskuksessa on turvallista asioida. Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin HUSLabissa tapahtuneesta virheestä on viestitetty yhtymän laboratoriokeskuksen kliinisen kemian näytteenotosta vastaaville ja asiantuntijoille.

Laboratoriokeskuksessa seurataan HUSLabissa tapahtuneen käytettyjen neulojen uusintakäyttötapauksen selvittelyä.

- Kyseessä on haittatapahtuma, jota uutisoidun perusteella ei Valviran mukaan ole aiemmin havaittu. Ei ole mitään syytä olettaa, että vastaavanlaista olisi tapahtunut muualla, niin erikoiselta tilanne vaikuttaa. Tässä vaiheessa varmistamme, että oma näytteenottohenkilöstömme on tietoinen tapahtuneesta ja noudattaa hyviä toimintatapoja, toteaa ylilääkäri Hannu Sarkkinen.

Valvira tullee selvittämään tapahtumaketjun perusteellisesti yhdessä HUSLabin kanssa.

- Odotamme kaikessa rauhassa tuon selvityksen tuloksia, toteaa Sarkkinen.

Lisätietoja: ylilääkäri Hannu Sarkkinen, 044 719 5667

Päijät-Hämeen suurin sosiaali- ja terveysalan palveluntuottaja ja työnantaja. Intohimona hyvinvointi. Potilaan ja asiakkaan etu edellä www.phsotey.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki