Etusivu » Tiedotteet » Turvallisuus » Muutoksia Bosch Security Systemsin johdossa

Robert Bosch Oy

Muutoksia Bosch Security Systemsin johdossa

Julkaistu: 14.06.2010 klo 13:42
Julkaisija: Robert Bosch Oy

Robert Bosch Oy:öön kuuluvan Bosch Security Systemsin toimialajohtaja Juhani Lamppu jää eläkkeelle 1.8.2010 alkaen johdettuaan Security Systems -toimialaa kahdeksan vuoden ajan.
  • Bosch Security Systemsin toimialajohtaja Juhani Lamppu jää eläkkeelle 1.8.2010 alkaen
  • Uudeksi toimialajohtajaksi on nimitetty Pekka Lakkonen

Robert Bosch Oy:öön kuuluvan Bosch Security Systemsin toimialajohtaja Juhani Lamppu jää eläkkeelle 1.8.2010 johdettuaan kahdeksan vuoden ajan Security Systems -toimialaa. Uudeksi toimialajohtajaksi on 24.5.2010 lukien nimitetty Pekka Lakkonen. Juhani Lamppu huolehtii tehtävien siirrosta seuraajalleen kesä-heinäkuun ajan.

Lakkosella on yli 20 vuoden kokemus myynnin johtamisesta sekä palveluliiketoiminnan kehittämisestä. Ennen siirtymistään Boschin palvelukseen Pekka Lakkonen toimi Canon Oy:ssä suurasiakasliiketoimintayksikön johtajana.

Bosch-yhtymä on maailman johtavia teknologiatuotteiden ja ‑palveluiden toimittajia. Ajoneuvo- ja teollisuustekniikkaa, kulutustarvikkeita sekä rakennusteknisiä tuotteita valmistavan yhtymän vuoden 2009 liikevaihto oli 38,2 miljardia euroa, ja sen palveluksessa oli runsaat 275 000 työntekijää. Yhtymä käsittää Robert Bosch GmbH:n sekä sen noin 300 tytäryhtiötä noin 60 maassa. Myynti- ja palveluyhteistyökumppanit mukaan lukien Bosch on edustettuna noin 150 maassa. Maailmanlaajuinen kehitys-, tuotanto- ja myyntiverkosto on Boschin kasvun perusta. Bosch käyttää tutkimukseen ja kehitykseen yli 3,5 miljardia euroa vuodessa ja hakee vuosittain noin 3 800 patenttia. Tuotteidensa ja palvelujensa avulla Bosch parantaa elämänlaatua ja tarjoaa innovatiivisia ja hyödyllisiä ratkaisuja.

Robert Bosch (1861–1942) perusti yhtiön Stuttgartissa vuonna 1886 hienomekaniikan ja sähkötekniikan korjaamoksi. Bosch-yhtymän taloudellinen riippumattomuus ja yrittäjänvapaus perustuvat poikkeukselliseen omistusrakenteeseen, jonka ansiosta yhtiö kykenee toteuttamaan merkittävät investointinsa ja kantamaan yhteiskunta- ja ympäristövastuunsa perustajansa Robert Boschin hengessä. 92 prosenttia Robert Bosch GmbH:n pääomasta omistaa yleishyödyllinen säätiö, Robert Bosch Stiftung. Teollisesta toiminnasta vastaa äänivaltaa käyttävä Robert Bosch Industrietreuhand KG. Yritystoiminnan omistajuustoiminnoista huolehtii säätiö. Jäljellä olevat osakkeet ovat Boschin perheen ja Robert Bosch GmbH:n omistuksessa.

Lisätietoja: www.bosch.fi