Etusivu » Tiedotteet » Turvallisuus » Mitalisadetta Reserviläisliitossa

Mitalisadetta Reserviläisliitossa

Julkaistu: 01.06.2012 klo 15:20
Julkaisija: Reserviläisliitto tiedottaa

Reserviläisliiton aloitteesta myönnetään 4.6. seitsemän Suomen Valkoisen Ruusun ja Suomen Leijonan ritarikunnan huomionosoitusta. Kaikki palkitut ovat poikkeuksellisen aktiivisia toimijoita vapaaehtoisessa maanpuolustustyössä.

Reserviläisliitto anoo vuosittain valtiollisia huomionosoituksia poikkeuksellisen ansioituneille jäsenilleen. Valtaosa hakemuksista tehdään liiton jäsenyhdistysten ja maakunnallisten piirien esitysten pohjalta. Valtiolliset huomionosoitukset myönnetään Reserviläisliiton jäsenille lippujuhlapäivänä pl. Vapauden Ristit, joita liitto hakee itsenäisyyspäiväksi.

Kuluvana vuonna Reserviläisliitto teki seitsemän palkitsemisesitystä, joista kuusi johti huomionosoituksen myöntämiseen. Lippujuhlapäivänä ritarikunnat myöntävät liiton aloitteesta seuraavat valtiolliset huomionosoitukset:

• Tuomaala Jukka Erkki Tapani, Juupajoki, SLR
  • Hauta-aho Rauno, Kokkola, SVR Ar
  • Arvonen Juha Pekka, Akaa, SL Ar
  • Laitila Pekka Fredrik, Rovaniemi, SL Ar
  • Haapanen Kari Juhani, Kouvola, SVR M1 kr
  • Kiiskinen Ahti Sakari, Sodankylä, SVR M1 kr

Reserviläisliitto onnittelee kaikkia palkittuja.

Reserviläisliitto on Suomen suurin maanpuolustusjärjestö, johon kuuluu 354 paikallista jäsenyhdistystä ja 18 maakunnallista piiriä. Henkilöjäseniä liitolla on yli 36.000, joista valtaosa on asepalveluksen suorittaneita henkilöitä.

Reserviläisliiton tehtävänä on ylläpitää reserviläisten kenttäkelpoisuutta sekä suomalaisten maanpuolustustahtoa. Päätoimintamuotoja ovat ammunta, urheilu ja liikunta, maanpuolustustahdon hyväksi tehtävä työ, veteraanituki ja erilainen koulutus. Reserviläisiitto on jäsenenä Maanpuolustuskoulutusyhdistyksessä (MPK), jonka vapaaehtoiskouluttajista lähes puolet on Reserviläisliiton jäseniä. MPK järjestää vuositasolla noin 1.500 koulutustapahtumaa, joihin osallistuu yli 30.000 suomalaista. Koulutuksen painopiste on reserviläisten sotilaallisessa koulutuksessa.

Reserviläisliiton puheenjohtajana toimii kuljetusyrittäjä Markku Pakkanen Kouvolasta. Lisätietoja osoitteesta www.reservilaisliitto.fi.