Etusivu » Tiedotteet » Turvallisuus » Lapin AMKin verkkolehden syysnumero on ilmestynyt

Lapin AMK

Lapin AMKin verkkolehden syysnumero on ilmestynyt

Julkaistu: 30.09.2016 klo 06:58
Julkaisija: Lapin AMK

Lumen-verkkolehdessä tutkitaan tällä kertaa turvallisuuteen liittyvää osaamista ja tarpeita. Turvallisuusnäkökulma on laaja. Se kattaa lähestulkoon kaikki inhimillisen toimeliaisuuden osa-alueet.

Lumen on Lapin ammattikorkeakoulun verkkolehti, jonka jakaa pohjoista tietoa ja levittää arktista osaamista. Lehti on luettavissa osoitteessa www.lumenlehti.fi.

Syysnumeron on päätoimittanut yliopettaja, FT Merja Koikkalainen matkailupalvelujen osaamisalalta.

"Turvallisuusuhkien ennakoimiseen tarvitaan verkostoja. Turvallisuusosaamisen verkostoitunut toiminta näkyy artikkeleissa niin, että kirjoittajina ovat sekä oppilaitoksen oma henkilökunta että edustajat elinkeinosta tai julkiselta sektorilta", Merja Koikkalainen toteaa pääkirjoituksessaan.

Kolumnistina vierailee tällä kertaa Sisäministeriön kehittämisjohtaja Harri Martikainen, joka pui kirjoituksessaan kansallista turvallisuutta, siihen liittyviä uhkia ja sen hyväksi tehtävää työtä.

Asiantuntija-artikkelien ja puheevuorojen aiheet käsittelevät muun muassa kyberturvallisuutta, paloturvallista rakentamista, älyliikennettä ja liikenneturvallisuutta, kuluttajapalvelujen turvallisuusvalvontaa, turvallisuutta kaivospalveluyritysten kilpailutekijänä, elintarvikeketjujen laatua ja turvallisuutta, meriturvallisuutta, matkailueläinten hyvinvointia ja retkeilyn ja matkailun turvallisuutta.

Lehti ilmestyy kolme kertaa vuodessa. Kirjoitusten pääasiallinen kieli on suomi, mutta pääkirjoitus ja kolumni ovat aina saatavissa myös englannin kielellä. Seuraavan numero ilmestyy 8.12. ja sen pääteemana on etäisyyksien hallinta. Talvinumeron päätoimittaja on yliopettaja, YTT Leena Viinamäki.

Aiemmin ilmestyneet numerot

Numero 1/2015. Teemana Arktisuudesta elinvoimaa. Päätoimittaja rehtori Martti Lampela. Ilmestynyt 9.12.2015
Numero 1/2016. Teemana Luonnonvarojen älykkään käytön edistäminen. Päätoimittaja Seppo Saari. Ilmestynyt 28.4.2016

Lisätietoja

Lehden toimitussihteeri, tiedottaja Heli Lohi (etunimi.sukunimi@lapinamk.fi), puh 040 524 9836.

Lapin ammattikorkeakoulu on Euroopan unionin pohjoisin ammattikorkeakoulu. Sijainti on meille mahdollisuus erikoistua: vahvuutemme on arktinen olosuhdeosaaminen. Hyödynnämme pohjoisen tarjoamia rajattomia mahdollisuuksia niin opetuksessa kuin TKI-toiminnassammekin. Toimipaikkamme sijaitsevat Kemissä, Rovaniemellä ja Torniossa.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki