Etusivu » Tiedotteet » Tuotanto » Uusia nimityksiä Sangen Oy:n ja Tornion Panimo Oy:n johtoon

Sangen Oy

Uusia nimityksiä Sangen Oy:n ja Tornion Panimo Oy:n johtoon

Julkaistu: 21.06.2016 klo 08:03
Julkaisija: Sangen Oy

Uusia nimityksiä Sangen Oy:n ja Tornion Panimo Oy:n johtoon

Alkoholi- ja panimoteollisuuden tulokas Sangen Oy ja Sangenin tytäryhtiönä toimiva Tornion Panimo Oy ovat rekrytoineet osaamista. Sangen Oy:n markkinointijohtajana on aloittanut 1.6.2016 Jami Teirikari (46). Tornion Panimon johtajana aloittaa 1.8.2016 Kaj Kostiander (41).

Sangen Oy:n perustajaosakas Teirikari on kutsuttu vastaamaan Sangenin ja Tornion Panimon mainonnasta, markkinoinnista ja viestinnästä. Teirikari tunnetaan mainonnan ja liikkuvan kuvan kansainvälisesti palkittuna tekijänä.

– Sangen on noussut puolentoista vuoden startup-vaiheen aikana media- ja somenäkyvyydessä vanhojen toimijoiden rinnalle tai ohi. Yritykselle muodostui positiivinen ongelma. Brändi nousi nopeasti kiinnostavaksi, mutta tuotantoa ei saatu käyntiin yhtä nopeasti. Oven takana on odotellut toinen toistaan hienompia jakelijoita ja sopimusyhteistyökumppaneita, kertoo Teirikari. – Olen ollut yhtiön toiminnassa mukana alusta lähtien, mutta tuotannon ja viennin käynnistyttyä tehtävä kysyy täysipäiväistä sitoutumista, Teirikari toteaa.

Tornion Panimon johtajana aloittavalla Kaj Kostianderilla on vahva osaaminen innovaatio- ja kehittämistehtävistä sekä kansainvälisten projektien suunnittelusta ja johtamisesta. Kostiander siirtyy Tornion Panimoon Arctic Property Oy:stä, jossa hän on vastannut entisen Lapin Kullan panimoalueen liiketoimintojen kehittämisestä.

– Minulle on ollut kunnia-asia olla palauttamassa panimoa Tornioon historialliselle paikalleen. Olen todella iloinen, että Sangen haluaa valjastaa osaamiseni ja kokemukseni Tornion Panimon uuteen tulemiseen, toteaa Kostiander.

– Ensimmäisenä kriteerinä on, että henkilöstöllä pitää olla sisäistä paloa ja intohimoa omaan tekemiseen. Uskomme, että olemme onnistuneet siinä täydellisesti, kiteyttää Sangen Oy:n hallituksen puheenjohtaja Mikko Ahokas.

Kuvassa vasemmalta: Ex-Mallasjuoma Oy:n olutmestari Heikki Saviharju, Sangen Oy:n perustajaosakkaat Jami Teirikari, Jaakko Pellinen, Sami Heikkilä, Ville Törmänen, Mikko Ahokas, Outi Forstén sekä Panimon aluetta hallinnoivan Arctic Property Oy:n omistaja ja Tornion Panimon osakas Veli-Matti Mykkälä sekä Tornion Panimon osakas Kaj Kostiander.

Lisätiedot:

Mikko Ahokas
Hallituksen puheenjohtaja, Sangen Oy
Mobile: +358 40 502 5249
E-mail: mikko.ahokas@sangen.fi

Sangen Oy on v. 2015 perustettu alkoholijuomiin erikoistunut yritys sekä Tornion Panimon pääomistaja. Sangen Oy työskentelee tiiviisti Tornion Panimon yrityksen johdon kanssa, kehittääkseen yhtiötä sen nopean kasvun vaatimissa rahoitus-, myynti-, markkinointi- ja tuotekehitysstrategioissa. Sangenilla on Tornion Panimoa varten käynnissä osakeanti 24.6. asti osoitteessa: www.sangen.fi/anti.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki