Etusivu » Tiedotteet » Tuotanto » (UPM, Kouvola 14.6.2012 klo 15.30) UPM Kymin paperitehdas ja Earthpac Oy sopimukseen kuormalavahuollosta

Earthpac Oy

Julkaistu: 14.06.2012 klo 15:30
Julkaisija: Earthpac Oy

Earthpacin tulevaan Kuusankosken tehtaaseen 15–20 uutta työpaikkaa

Haapajärvellä pääkonttoriaan pitävä Earthpac Oy tulee vastaamaan Kuusankoskella sijaitsevan UPM Kymin paperitehtaan kuormalavahuollosta seuraavien viiden vuoden ajan. Sopimuksen myötä Earthpac Oy perustaa Kuusankoskelle uuden tehtaan, josta tulee yrityksen viides toimipaikka ja kolmas tuotantolaitos. Uuden tehtaan sijaintipaikkaa kartoitetaan paraikaa. Käynnistyessään tehdas tulee työllistämään 15–20 henkilöä.

Kuormalavasopimus liittyy UPM Kymin paperitehtaalla käynnissä olevaan arkkisalin laajennukseen, jonka tavoitteena on käynnistää päällystettyjen hienopaperiarkkien tuotanto Kymillä. Noin 15 miljoonan euron laajennukseen sisältyvät uusi arkkileikkaus-, riisikäärintä- ja pallettipakkauslinja sekä paperikone 8 rullien käsittelyn tekniset muutokset.

Uuden arkkileikkauksen tavoitteena on palvella lähimarkkinoiden asiakkaita entistä tehokkaammin ja joustavammin sekä tukea Kymin integraatin tuotantotehokkuutta. Keväällä linjalle palkattiin 24 uutta työntekijää, joista puolet on tällä hetkellä koulutuksessa Saksassa UPM Nordlandin tehtaalla. Arkkilinja otetaan käyttöön syyskuun lopussa.

”Arkki-projekti etenee suunnitellusti. Earthpac on meille uusi yhteistyökumppani, jonka kanssa olemme sitoutuneet pitkäaikaiseen sopimukseen kuormalavahuollosta. Toimitusvarmuus- ja laatu ovat joustavan toiminnan ohella ne avaintekijät, joihin tulemme panostamaan”, UPM Kymin paperitehtaan tuotantojohtaja Matti Laaksonen kertoo.

Earthpac Oy perustaa uuden tehtaan UPM Kymin lähialueelle.

”Tällä tavoin pystymme varmistamaan paitsi ensiluokkaisen asiakaspalvelun, myös logistiikan sujuvuuden ja toimitusvarmuuden, mikä on molemmille osapuolille erittäin tärkeä asia. Uusi toimipaikka on Earthpac Oy:lle ensimmäinen Etelä-Suomessa, ja toivomme että voimme palvella alueen muitakin asiakkaita pakkauspalvelullamme”, toteaa Earthpac Oy:n varatoimitusjohtaja Samuli Vanhala.

UPM Kymi, tuotantojohtaja Matti Laaksonen

puh.

Earthpac Oy, varatoimitusjohtaja Samuli Vanhala

samuli.vanhala@earth-pac.com tai GSM: 044 7888 409

Kuusankoskella sijaitseva UPM:n Kymin tehdas on sellun-, paperin- ja energiantuotannon integraatti, jonka päätuotteita ovat päällystetty ja päällystämätön hienopaperi. Kymillä työskentelee noin 600 henkilöä. Tällä hetkellä paperitehtaan arkkituotantoon kuuluvat A4-kokoiset tulostus- ja kopiopaperit, jotka ovat päällystämätöntä hienopaperia. Päällystettyjen arkkilaatujen tuotantolinja käynnistyy syksyllä 2012.

Earthpac Oy on vuonna 1995 perustettu pakkausalan yritys. Valmistamme, markkinoimme ja jakelemme noin 1,5 miljoonaa logistiikkapakkausta vuodessa. Earthpac Oy:n laaja tuotevalikoima käsittää kuormalavat, kaulukset ja muut puupakkaukset, sekä yleisimmin käytetyt kuljetuspakkaamisen aaltopahvi-, kartonki- ja muoviratkaisut. Earthpacin henkilöstöön kuuluu tällä hetkellä noin 40 työntekijää ja sen kapasiteetti on n. 2 miljoonaa lavaa. Yhtiön toimipaikat ovat Haapajärvellä, Äänekoskella, Lieksassa ja Lodingenissa Norjassa.