Etusivu » Tiedotteet » Tuotanto » Sorrin Puutarhan uusi salaattitehdas valmis tuotantoon

Sorrin Puutarha

Sorrin Puutarhan uusi salaattitehdas valmis tuotantoon

Julkaistu: 31.03.2014 klo 08:30
Julkaisija: Sorrin Puutarha

Vesa ja Nina Sorrin unelma toteutui viimein ja Sorrin uusi salaattitehdas on nyt valmis aloittamaan toimintansa. Tehtaalla pakataan itse viljeltyjä erikoissalaatteja terveyttä ja lähiruokaa arvostaville ihmisille.

Aidossa mullassa kasvaneet salaatit pilkotaan, pestään, kuivataan ja pakataan hygieenisesti pusseihin ilman suojakaasua. Salaatti on siis heti valmis nautittavaksi vain pussin avaamalla.  Pestyjen salaattisekoitusten lisäksi uutuutena kauppoihin tuodaan kokonaisina pakatut erikoissalaatit.

Vastuullinen, laadukas ja nykyaikainen

Uusi, nykyaikainen tehdas läpäisi myös Laatutarha-auditoinnin, minkä ansiosta Sorrin Puutarha sai oikeuden käyttää Kotimaiset Kasvikset ry:n Sirkkalehtilippumerkkiä. Sirkkalehtilippu on yksi  Suomen elintarviketeollisuuden tunnetuimmista alkuperä- ja laatumerkeistä. Se takaa, että Sorrin Puutarha huomioi  myös ympäristön ja työntekijöidensä turvallisuuden. Sirkkalehtilippumerkki osoittaa, että kyseessä on puhtaasti suomalainen tuoretuote.

Puusta ja ekovillasta rakennetun tehtaan on suunnitellut arkkitehti Vesa Arosuo. Uusi, avara tuotantotila täyttää kaikki salaatintekijöiden toivomukset valoisuudellaan ja nykyaikaisella tekniikallaan.

Sorrin Puutarhan kuuluu alan eturivin yrittäjien joukkoon. Sorrin käyttövalmiita salaattisekoituksia myydään sesongin mukaan ruokakaupoissa ja ravintoloissa.  Irtomyynti tapahtuu Turun kauppatorilla ja Turun kauppahallissa.

Lisätiedot ja mahdolliset lehtihaastattelut:

Piki Kettinen
piki@sorri.fi

Sorrin Puutarha
Paimalantie 157
20380 Turku

www.sorri.fi

Lue lisää: http://sorri.fi/sorrin-tarina/

Ps. Tehtaan vihkiäiset perjantaina 16.5. klo 17:30 - 20:00. RSVP piki@sorri.fi 11.5. mennessä.

Liitteenä kuvat: Tehdas  ja Vesa ja Nina Sorri ja Salaatteisekoitukset