Etusivu » Tiedotteet » Tuotanto » Rakentamisen uudet velvoitteet vaativat toimia yrityksiltä

Rakentamisen uudet velvoitteet vaativat toimia yrityksiltä

Julkaistu: 11.06.2014 klo 20:04
Julkaisija: Viestintätoimisto Kumppania

Rakentamisen uudet velvoitteet astuvat voimaan 1.7.2014. Verottajan uudet velvoitteet koskevat kaikkia rakennustyötä tilaavia tahoja. Esimerkiksi yritysten ja itsenäisten ammatinharjoittajien on ilmoitettava verohallinnolle kuukausittain työmaakohtaisia tietoja ostamistaan rakennusurakoista.

Lisäksi EU:n rakennusdirektiivin myötä rakennustuotteiden CE-merkintä on tullut pakolliseksi viime vuoden heinäkuussa.

– Vielä on käynnissä siirtymäaika, joka päättyy heinäkuun ensimmäisenä päivänä. Tämän jälkeen ne tuotteet, joilta puuttuu CE-merkintä eivät ole markkinakelpoisia, kertoo Prizztechin projektipäällikkö Heikki Perko

Pohjois-Satakunnan Kehittämiskeskus Oy ja Prizztech Oy:n PUU-RIDS-hanke järjestävät Kankaanpäässä yrityksille suunnatun infotilaisuuden rakentamisen verottajavelvoitteista ja CE-merkinnästä KESKIVIIKKONA 18.6.2014 klo 8.30–10.00 Pohjois-Satakunnan Kehittämiskeskuksessa, Keskuskatu 51 b, 2 krs.

Tilaisuus on maksuton. Ilmoittautumiset viimeistään maanantaina 16.6. sähköpostitse jaana.koivisto@pskk.fi tai puhelimitse Matti Arkko, 044 772 7514.

PSKK Oy, Marko Rajamäki, puh. 040 717 7578, marko.rajamaki@pskk.fi
Prizztech Oy, Heikki Perko, puh. 044 710 5361, heikki.perko@prizz.fi

Pohjois-Satakunnan Kehittämiskeskus Oy on Kankaanpään, Jämijärven, Karvian, ja Siikaisten omistama elinkeinoyhtiö. PSKK Oy:n toiminta-ajatuksena on vahvistaa ja monipuolistaa seutukunnan elinkeinorakennetta sekä kehittää seudun kilpailukykyä ja parantaa elinkeinoelämän toimintaedellytyksiä kansainvälistyvässä ympäristössä.