Etusivu » Tiedotteet » Tuotanto » Parma sulkee Kurikan tehtaan

Parma sulkee Kurikan tehtaan

Julkaistu: 24.06.2014 klo 11:30
Julkaisija: Parma Oy

Parma Oy on päättänyt sulkea Kurikan tehtaan.Tehtaan sulkemispäätös perustuu normaaliin yt-menettelyyn ja yt-neuvotteluihin, joita on käyty 2.4.2014 alkaen.

Taustalla on jo pitkään vaikeana jatkunut markkinatilanne sekä tehtaan heikentynyt kilpailukyky.

Toimenpiteiden piirissä on tehtaan sulkemisen vuoksi 33 työntekijää ja 3 toimihenkilöä. Toimenpiteet käynnistetään 25.6.2014. Ne eivät koske Kurikan yksikön myynnin ja taloushallinnon henkilöstöä.

Parma Oy tukee yt-menettelyn piirissä olevia henkilöitä kaikin käytettävissä olevin keinoin, kuten tekemällä eläköitymisratkaisuja sekä tarjoamalla apua uudelleen työllistymiseen.

”Etsimme pitkään ratkaisuja Kurikan tehtaan jatkamiselle. Tuotantoyksikön uudistaminen olisi kuitenkin vaatinut niin mittavia investointeja, että sitä ei nähty enää tarkoituksenmukaisena. Teemme kaiken voitavamme, jotta henkilöstöstä kukaan ei jäisi tyhjän päälle”, Parman toimitusjohtaja Hannu Tuukkala sanoo.

Hannu Tuukkala

hannu.tuukkala@parma.fi

www.parma.fi

Parma Oy on betonisen valmisosarakentamisen markkinajohtaja Suomessa. Yhtiö toimii 12 paikkakunnalla, vuoden 2013 liikevaihto oli noin 146 miljoonaa euroa ja työllistämme noin 730 henkilöä.

Consolis-konserni on Euroopan suurin betonitekniikkaan perustuvien ratkaisujen tuottaja ja betonisten valmisosien valmistaja, joka toimii 32 maassa. Konsernin liikevaihto on noin 1,3 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 10 500.

www.parma.fi

www.consolis.com