Etusivu » Tiedotteet » Tuotanto » Isko Lappalainen aloitti muotoilun liiketoimintakehittäjänä Ladecissa

Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy

Isko Lappalainen aloitti muotoilun liiketoimintakehittäjänä Ladecissa

Julkaistu: 09.12.2015 klo 10:24
Julkaisija: Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy

Ladec on nimittänyt muotoilija ja sisustusarkkitehti (SIO) Isko Lappalaisen (34) muotoilun liiketoimintakehittäjäksi. Hän aloitti tehtävässään 1.joulukuuta 2015.

Tehtävässään Lappalainen on aktiivisesti mukana tukemassa Lahden seudun yrityksiä muotoiluprosesseissa ja etsimässä asiakasprojekteihin osaavia teollisen muotoilun resursseja.

”Muotoilu on nykyaikainen ja lähes välttämätön osatekijä niin pienten-, keskisuurien- kuin suuryritysten kasvuun ja kehittymiseen”, kertoo johtaja Essi Alaluukas Ladecista. ”Odotuksemme painottuvat Iskon vahvaan käytännön tietotaitoon muotoiluprosessien hallinnasta ja kykyyn hahmottaa yritysten tuote- ja palvelukehitystarpeet loppukäyttäjien näkökulmasta. Hänen toinen tärkeä tehtävänsä on tuoda Ladecin yritysasiakkaille suora kontaktipinta Lahden seudun kovatasoisiin suunnitteluresursseihin.”

Ennen Ladecille siirtymistä Lappalainen toimi muotoiluyrittäjänä omistamassaan iam design -yrityksessä. Lisäksi hän on aiemmin toiminut erilaisissa vaativissa konsultointitehtävissä Tapio Anttila Design Ky:ssä ja Suunnittelutoimisto Fusion Oy:ssä. Lappalainen on myös ollut opettajana Kymen ammattikorkeakoulussa ja Lahden Ammattikorkeakoulussa vuodesta 2010 lähtien.

”Kymmenen vuoden työkokemuksella, satojen muotoiluprojektien ja viiden yrittäjävuoden aikana olen ratkonut monen tyyppisiä haasteita. Nyt olen valmis siirtymään uudelle pelikentälle. Haluan tuoda muotoilun luovat mahdollisuudet laajasti Lahden seudun yritysten ja työyhteisöjen käyttöön”, toteaa Isko Lappalainen ja jatkaa: ”Ratkaistujen haasteiden ja monien onnistumisten kautta olen kerryttänyt arvokasta tietopankkia, josta on varmasti hyötyä muillekin. LADECin palveluksessa pääsen käyttämään vahvuuksiani muotoiluprosessien hallinnasta ja laajaa kontaktiverkostoa, mikä tuo lisäarvoa yritysten kehitystyöhön ja alentaa kynnystä muotoilun hyödyntämiseen.”

Lisätiedot:

Essi Alaluukas

Puh: +358 50 346 6988
Sähköposti: essi.alaluukas@ladec.fi

Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy – Kestävän kasvun vauhdittaja

LADEC kehittää Lahden seudun elinkeinoelämän kasvun edellytyksiä, kilpailukykyä ja vetovoimaisuutta. Tarjoamme yrityksille monipuolisia yrittäjyys-, sijoittumis- sekä kasvu- ja kehittämispalveluita. Osaamiskärkiämme ovat cleantech ja teollinen muotoilu. Yhtiöllämme on laaja kansainvälinen yhteistyöverkosto erityisesti cleantech- ja kasvurahoitussektoreilla.  www.ladec.fi