Etusivu » Tiedotteet » Tuotanto » Fincumet Group teki yrityskaupan

Fincumet Group teki yrityskaupan

Julkaistu: 04.01.2016 klo 12:00
Julkaisija: Fincumet

Värimetallin ja kaapelin kierrätykseen sekä vaihtolavojen myyntiin erikoistunut cleantech-yritys Fincumet Group Oy on ostanut helsinkiläisen Niemen Romukauppa Oy:n. Kauppa vahvistaa alansa johtaviin yrityksiin kuuluvan Fincumet Groupin kattavuutta Suomessa ja tuo lisäkilpailua pääkaupunkiseudulle. Fincumetin päätoimipaikka sijaitsee Ikaalisissa ja myyntitoimisto Hongkongissa.

Fincumet Group ostaa metallia ja kaapelia muun muassa romukaupoilta, teollisuusyrityksiltä, sähköverkkoyhtiöiltä ja purkuyrityksiltä. Niemen Romukaupan ostaminen mahdollistaa sen, että Fincumetin pääkaupunkiseudun asiakkaat pystyvät tuomaan metallia ja kaapelia kierrätykseen entistä tehokkaammin ilman pitkiä ajomatkoja.

”Meillä on jo ennestään asiakkaita pääkaupunkiseudulla, jotka ovat toivoneet, että meillä olisi toimipaikka myös lähellä heitä. Nyt tehdyllä yrityskaupalla vastaamme asiakkaiden toiveisiin”, Fincumet Groupin toimitusjohtaja Samuli Järvensivu sanoo.

Kauppa turvaa samalla materiaalien saatavuuden niille asiakkaille, jotka ostavat kierrätysmetallia Fincumetilta. Tällä hetkellä prosessoitua ja prosessoimatonta kierrätysmetallia myydään ilman välikäsiä Suomen ja Euroopan valimoteollisuudelle sekä muun muassa Lähi-itään, Intiaan, Kaakkois-Aasiaan ja Kiinaan. Helsingin toimipaikka helpottaa näin ollen myös logistiikkaa maailmalle.

Fincumet Group Oy:n toimitusjohtaja Samuli Järvensivu
+358 201 556 602 / +358 40 512 2500 samuli.jarvensivu@fincumet.fi

Fincumet on vuonna 1992 perustettu suomalainen perheyritys, joka on viime vuosien aikana kasvanut voimakkaasti. Fincumet Group Oy:n alla toimiva Fincumet Oy keskittyy metallin kierrätykseen, kun taas Fincumet Container Oy on vaihtolavojen leasing- ja myyntiyhtiö. Fincumet Oy:n ja Fincumet Container Oy:n yhteenlaskettu liikevaihto oli vuonna 2014 noin 30 miljoonaa euroa.