Etusivu » Tiedotteet » Tuotanto » Etera ja Lehto Group sopivat 88 asunnon rakennuttamisesta Oulun Linnanmaalle

Lehto

Etera ja Lehto Group sopivat 88 asunnon rakennuttamisesta Oulun Linnanmaalle

Julkaistu: 14.10.2016 klo 09:00
Julkaisija: Lehto

Eläkevakuutusyhtiö Etera ja Lehto Group Oyj ovat solmineet sopimuksen asuinkerrostalon rakennuttamisesta Oulun Linnanmaalle. Etera on ostanut As Oy Oulun Linnankartanon osakekannan, joka käsittää yhteensä 88 asuntoa. Asunnot nousevat lähelle yliopistokampusta ja teknologiakylää. Lehto hoitaa kohteen KVR-urakoinnin. Rakennustyöt on aloitettu, ja asunnot valmistuvat syyskuussa 2017.

”Uskomme aivan yliopistokampuksen viereen tuleviin uusiin asuntoihin löytyvän helposti asukkaita. Asunnot ovat pieniä, keskimäärin noin 30-neliöisiä”, Eteran kiinteistöjohtaja Timo Sotavalta kertoo.

”Lehto Groupin näkökulmasta on kiinnostavaa päästä kehittämään tätä Linnanmaan asuinalueen uutta osaa, joka rakentuu osaksi teknologiakylää aivan yliopiston viereen. Alueen sijainti on erinomainen, sieltä löytyvät hyvät palvelut, ja jatkossa myös tyylikkäitä asuntoja aitoon kysyntään. Yhteensä Lehto rakentaa Linnanmaalle yli 200 asuntoa kolmeen eri asuntoyhtiöön”, sanoo hankejohtaja Eljas Kauppila Lehto Groupista.”

Lisätiedot
Jukka Reijonen, reaalisijoitusjohtaja, Etera, p. 040 356 0999, jukka.reijonen@etera.fi
Timo Sotavalta, kiinteistöjohtaja, Etera, p. 040 732 5577, timo.sotavalta@etera.fi
Eljas Kauppila, hankejohtaja, Lehto Group Oyj, p. 044 552 1200, eljas.kauppila@lehto.fi

Lehto Group on talousohjattuun rakentamiseen keskittyvä suomalainen rakennus- ja kiinteistöalan konserni. Yhtiön missio on olla innovatiivinen rakennusalan uudistaja. Yhtiö on jakanut toimintansa neljään palvelualueeseen: Toimitilat, Asunnot, Hyvinvointitilat ja Korjausrakentaminen. Lehto Group toimii tällä hetkellä Suomessa ja se on maantieteellisesti keskittynyt kasvukeskuksiin, jotka muodostavat merkittävän osan rakentamisen volyymista. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Kempeleessä. Yhtiön palveluksessa oli tilikauden 2015 päättyessä 423 henkilöä.