Etusivu » Tiedotteet » Tuotanto » Earthpac Oy sai ensimmäisenä suomalaisena koordinaattorina EU:n Eco-Innovation rahoitusta kehittämänsä pilottitehtaan ja konseptin kansainvälistämiseen

Earthpac Oy

Julkaistu: 01.09.2014 klo 13:00
Julkaisija: Earthpac Oy

Robonail™ tekniikka on Earth pac Oy:n kehittämä uuden sukupolven kuormalavatehdas. ”Pystymme palvelemaan entistä tehokkaammin teollisuuden alati muuttuvia asiakastarpeita kuljetuspakkaamisessa ja lisäämään kilpailuetuamme tiukassa markkinatilanteessa” toteaa yhtiön toimitusjohtaja Samuli Vanhala. ”Yhtiömme on investoinut merkittävästi uuteen pilottitehtaaseen ja sen teknologiaan Voikkaalla, Kuusankoskella, ja nyt olisi edessämme sen kaupallistamisen vaihe. Tavoittelemme kansainvälistymisen mahdollisuutta, koska markkinat ovat rajalliset kotimaassamme”, jatkaa Samuli Vanhala. Eco-Innovation hanke on kooltaan noin 2 miljoonaan euroa. Eco-Innovation ohjelma on rahoittanut 216 hanketta, joista vain kahdessa on ollut mukana suomalainen osapuoli partnerina. ”Mielestäni näitä mahdollisuuksia tulisi hyödyntää suomalaisessa PK kentässä huomattavasti enemmän, ja eihän näistä mahdollisuuksista edes tiedetä meillä tarpeeksi yrityskentässä. Onneksi löysimme asiantuntijoita avuksemme”, tarkentaa toimitusjohtaja Vanhala ja myhäilee tyytyväisenä saamastaan rahoituksesta kasvuyritykselleen.

Eco-Innovation rahoitusta saa kestävää kehitystä edistäviin hankkeisiin, joissa olemassa olevaa tai uutta teknologiaa viedään EU maihin. Hankkeen sisältöön kuuluu mm. Robonail™ tekniikan kehitys todelliseen tuotantomittakaavaan ja sen testaus erilaisissa tuotantoympäristöissä Euroopassa.

EU-rahoitus auttaa Earth pac Oy:tä kansainvälistymisen tavoitteissa. ”Yrityksemme pääsee selvittämään kaupallisia mahdollisuuksiamme Euroopan markkinoilla, sekä tekemään yhteistyötä eurooppalaisten kumppaneiden kanssa Robonail™ tehtaan tuotteistamiseksi Euroopan markkinoilla”, jatkaa toimitusjohtaja Vanhala. Rahoitushakemus rakennettiin kahdessa viikossa Innovation Manager Oy:n avulla. ”Hankekonsortion kasaaminen ja hakemuksen tekeminen oli työläs ja intensiivinen prosessi. Ilman osaavaa EU hakemuspalvelun tarjoajaa hanketta ei olisi pystytty kasaamaan.” päättää yhtiön toimitusjohtaja Samuli Vanhala.

Hankekonsortion kasasi ja hakemuksen kirjoitti toimitusjohtaja Jerri Laine ja Jan-Peter Fagerström Innovation Manager Oy:stä. ”Yhteistyö sujui helposti Earth pac Oy:n johdon kanssa, vaikka aikataulu oli todella haasteellinen lähtötilanteessamme. Tämähän on luonnollinen jatkokertomus ja oiva esimerkki onnistuneesta yritysrahoituksesta, yrityksen jo aikaisemmin saamalle T&K avustukselle Tekesiltä ja ELY:lta, erityisesti kun kyseessä on järkevä ja kannattava hanke”, kertoo toimitusjohtaja Jerri Laine.

Earthpac Oy on vuonna 1995 perustettu pakkausalan yritys. Valmistamme, markkinoimme ja jakelemme noin 3 miljoonaa kuljetuspakkausta vuodessa teollisuuden tarpeisiin. www.earth-pac.com

Samuli Vanhala 044-7888409 samuli.vanhala@earth-pac.com

Innovation Manager Oy on EU ja Tekes hakemusten tekemiseen erikoistunut palveluyritys, joka on toteuttanut menestyksekkäästi yli 100 julkisen rahoituksen hakemusta vuodesta 2009 lähtien. www.innovation-manager.com

Jerri Laine 050-5851858 jerri.laine@innovation-manager.com