Etusivu » Tiedotteet » Tietotekniikka » WhatsApp Webin haavoittuvuus jätti 200 miljoonaa käyttäjää suojatta

WhatsApp Webin haavoittuvuus jätti 200 miljoonaa käyttäjää suojatta

Julkaistu: 09.09.2015 klo 10:20
Julkaisija: Check Point Software Technologies Finland Oy

Tietoturvayhtiö Check Pointin tutkijat löysivät suositusta pikaviestisovelluksesta haavoittuvuuden, jonka avulla on mahdollista syöttää haittaohjelmia uhrin laitteelle.  Check Point kehottaa WhatsAppin käyttäjiä päivittämään sovelluksensa välittömästi.

Espoo, keskiviikko 9.syyskuuta 2015 – Tietoturvayhtiö Check Point® Software Technologies Ltd. kertoo, että sen tutkijoiden löytämä haavoittuvuus koskee WhatsApp Web -palvelua, joka mahdollistaa pikaviestisovelluksen käyttämisen tietokoneella. Aukko toimii niin, että käyttäjälle lähetetään viesti, jossa on liitteenä vCard. Tähän yhteystietoja sisältävään liitteeseen on mahdollista lisätä haittakoodia, joka pääsee uhrin koneelle, kun liite avataan.

WhatsAppilla on 900 miljoonaa käyttäjää, joista arviolta vähintään 200 miljoonaa käyttää myös Web-liitännäistä.

Check Point on ilmoittanut löydöstään WhatsAppille, joka on jo julkaissut aukon paikkaavan päivityksen. Check Point kehottaa käyttäjiä päivittämään sovelluksensa välittömästi.

Tarkat tiedot haavoittuvuudesta Check Pointin blogissa:

Check Pointin asiantuntija on käytettävissä sähköpostihaastatteluihin asian tiimoilta tänään. Haastattelupyynnöt: OS/G Viestintä, Maija Rauha, p. 0400 630 065, maija.rauha@osg.fi

Seuraa Check Pointia:

Check Pointin blogi: http://blog.checkpoint.com/

Twitter: www.twitter.com/checkpointsw

Facebook: https://www.facebook.com/checkpointsoftware

YouTube: http://www.youtube.com/user/CPGlobal

Check Point Software Technologies Ltd.
Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) on maailman suurin yksinomaan tietoturvaan keskittynyt yhtiö. Se on alan edelläkävijä ratkaisuillaan, jotka torjuvat asiakkaisiin kohdistuvat kyberhyökkäykset havaiten haittaohjelmat ja muut tunkeutujat ainutlaatuisen tehokkaasti. Check Pointin täydellinen tietoturva-arkkitehtuuri suojaa yritysverkot mobiililaitteisiin asti, ja sen ratkaisuja ohjataan kattavan ja intuitiivisen hallintajärjestelmän kautta. Check Point huolehtii yli 100 000 yrityksen ja yhteisön tietoturvatarpeista organisaation koosta riippumatta. At Check Point, we secure the future.