Etusivu » Tiedotteet » Tietotekniikka » Verkkoratkaisutoimittajat kiinni ajan kuumimmassa toimialassa

Verkkoratkaisutoimittajat kiinni ajan kuumimmassa toimialassa

Julkaistu: 30.11.2015 klo 07:00
Julkaisija: Viestintätoimisto Kumppania

Kilpailu kasvavalla sähkö- ja tietoliikenneverkkojen toimialalla käy kiivaana. Vahvasti kaikessa hiljaisuudessa noussut nykyaikaisten verkkoratkaisujen kokonaistoimittaja TLT-Group tarjoaa jatkuvasti uusia työmahdollisuuksia ympäri Suomea. Seuraavaksi vuorossa ovat Varsinais-Suomi ja Satakunta.

Vahvaa kasvua ja tasaista tulosta tekevä sähkö- ja tietoliikenneverkkojen kokonaistoimittaja TLT-Group vahvistaa asemaansa seuraavaksi Varsinais-Suomessa ja Satakunnassa. Sähkönsiirtoyritys Carunan kanssa solmittu yhteistyösopimus tarkoittaa laajamittaista sähkönjakeluverkon rakentamista seuraavan kolmen vuoden aikana. Alkavilla verkonrakennustöillä työllistetään merkittävä määrä alan osaajia.

– Sopimus kattaa sähkönjakeluverkon suunnittelun, materiaalia, rakentamisen, käyttöönoton, purkutyöt ja dokumentoinnin. Rakennustoimenpiteiden pääpaino on haja-asutusalueiden sähkönjakelun toimitusvarmuuden parantamisessa. Uutta sähkönjakeluverkkoa rakennetaan pääosin maakaapeloimalla, mutta jonkin verran tullaan korjaamaan myös nykyisen ilmajohtoverkon mekaanisia rakenteita, kertoo Toni Närvä TLT-Groupilta.

TLT-Group nousee alan merkittävimpien toimijoiden joukkoon

Maakaapelointihankkeen myötä säästä ja luonnonilmiöistä johtuvat sähkökatkot vähenevät merkittävästi. Jatkuvasti sähköistyvässä ja digitalisoituvassa yhteiskunnassa TLT-Group toimiikin tulevaisuuden tekijänä. Yleisestä taloudellisesta tilanteesta huolimatta vuodesta 2010 toiminut konserni on kasvattanut liikevaihtoaan tasaisen varmasti.

–Viimeisen kahden vuoden aikana olemme tehneet myös yritysostoja toimintaa kehittääksemme ja kasvattaaksemme. Merkittävin on ollut Voiman Oy:n osake-enemmistön osto syksyllä 2015. Lisäksi olemme tehneet muita pienempiä, strategisia liiketoimintojen ostoja, mutta merkittävin kasvu on kuitenkin saavutettu orgaanisella kasvulla, TLT-Groupin toimitusjohtaja Miika Tuominen sanoo.

Verkkorakentamisen kaikki vaiheet esisuunnittelusta ylläpitoon tarjoava TLT-Group -konserni työllistää alihankkijat mukaan luettuna noin 700 henkeä. Tasaisen kasvun ja asetettujen tavoitteiden myötä määrän odotetaan kasvavan yli tuhanteen seuraavan viiden vuoden aikana. Vuoden 2015 liikevaihto tulee olemaan noin 40 miljoonaa euroa. Kokonaan suomalaisomisteisen yrityksen toimipaikat sijaitsevat Paimiossa, Porissa, Vantaalla, Turussa, Forssassa, Salossa, Kankaanpäässä, Ylöjärvellä, Kalajoella, Saarijärvellä, Karstulassa, Jyväskylässä ja Sotkamossa.

Toni Närvä, 050 4025 218, toni.narva@tlt-c.fi

toimitusjohtaja, TLT-Connection Oy