Etusivu » Tiedotteet » Tietotekniikka » Valovoimainen ensi-ilta Mobile World Congressissa Barcelonassa: Samsungin Ultra Touchissa yhdistyvät puhelintyyppien parhaat puolet

Julkaistu: 11.02.2009 klo 09:55
Julkaisija:

SAMSUNGin tyylikäs Ultra Touch yhdistää kahden puhelintyypin parhaat puolet. Siinä on nimittäin kosketusnäyttö sekä liukukannen esiin tuleva näppäimistö. Ultra Touch on SAMSUNGin muotoilusegmentin huippumalli ja yksi vuoden 2009 puhelinmalliston kärkinimistä. Uuden näyttöteknologian ansiosta video- ja multimediakokemus on entistä parempi. Pohjoismaihin puhelimen odotetaan saapuvan toukokuussa.

Samsungin Ultra Touch julkistetaan viikkoa ennen Barcelonan Mobile World Congressin avajaisia. SAMSUNG esittelee kansainvälisillä matkapuhelinmessuilla visionsa kosketusnäyttöpuhelinten uudesta eturintamasta.

– Vahvistamme kosketusnäyttöpuhelintemme valikoimaa tarjoamalla enemmän vaihtoehtoja jokaiseen elämäntyyliin, kertoo SAMSUNGin matkapuhelimista maailmanlaajuisesti vastaava JK Shin.

Muiden Ultra-sarjan puhelinten tavoin Ultra Touch määrittelee uudelleen mitä muotoilu ja teknologia merkitsevät puhelimessa. Ultra-sarja tunnetaan SAMSUNGin matkapuhelinten joukossa muotoilustaan.

Ultra Touch on tyylipuhelin, joka yhdistää kahden puhelintyypin parhaat puolet. Siinä on kosketusnäyttö sekä liukukannen alta esiin työntyvä näppäimistö. Kosketusnäytöllä käyttäjä voi
surfata internetissä laajakuvaformaatissa sekä valita näytölle omiin käyttötarkoituksiinsa parhaiten sopivia widgetejä. Liukukannen alta paljastuvan näppäimistön käyttö on tuttua ja vaivatonta.

2,8-tuumainen laajakuva-oled-näyttö tekee video- ja multimediakokemuksesta entistä paremman. Näytössä on erinomainen kontrasti jopa kirkkaassa päivänvalossa. Lisäksi käyttökokemusta parantavat nopeammin päivittyvät kuvat ja luonnollisemmat värit. Kosketusnäytön valikkojärjestelmää on kehitetty sitten Touchwizin. Nyt käyttöliittymä on entistä intuitiivisempi. Valinta vahvistetaan kosketusnäytöllä kevyellä värinällä.

Kahdeksan megapikselin kamera, gps-navigointi, FM-radio, videokamera, musiikkisoitin ja salamannopea mobiili laajakaista tekevät Ultra Touchista todellisen multimediapuhelimen.
Luonnollisesti siinä on myös kaikki työn ja vapaa-ajan hallintaan tarvittavat toiminnot. Ultra Touch sopii myös bloggareille, sillä kuvat ja ajatukset voi päivittää suoraan puhelimesta.

Huomio kiinnittyy ensimmäisenä puhelimen kookkaaseen kosketusnäyttöön, jota ympäröi ohut, punainen reunus. Puhelimen kuori on valmistettu ylellisen tuntuisesta harjatusta teräksestä. Upea punainen väri tulee esiin, kun liukukansi työnnetään ylös. Samalla paljastuu kamera, jota kansi myös suojaa. Puhelin on saatavana myös sinisenä. Kaupoissa Pohjoismaissa toukokuussa.

Ultra Touchissa on 7,2 mbps:n mobiili laajakaista, nelitaajuus (gsm), kaksitaajuus (3G), bluetooth 2.1- ja usb 2.0 -tuki. 2,8-tuumaisen wqvga-tyyppisen oled-näytön erottelutarkkuus on 240 x 400 pikseliä ja se toistaa 16 miljoonaa väriä. FM-radio, jossa RDS-tuki. 8 megapikselin kamera, jossa automaattinen tarkennus sekä hymyn ja kasvojen tunnistus. Cmos-kenno ja kaksoiskuvausvalo. Videokuvaus: 30 kuvaa sekunnissa ja tuki DivX / XviD / H.263 / H.264 / WMV9 / MPEG4-tiedostotyypeille. Musiikkisoittimessa on DNSeäänenparannusjärjestelmä.
Musiikintunnistus. Tukee useimpia ääniteformaatteja ja bluetooth-stereota. GPS, sisäänrakennettu Route 66. Geotagging. Sisäinen 80 Mb:n muisti sekä muistikorttipaikka 16 Gb:n muistikorttiin asti. Microsoft active sync Outlookille. Mitat: 110 x 51,5 x 12,7 millimetriä.

lataa kuvat zip 3,07 MB

Erik Johannesson, Pohjoismaiden pr-päällikkö, erik.johannesson@samsung.se, +46-555 057 87, +46-70 99 55 650
Toni Perez, OSG Viestintä, toni.perez@ojalasaari.fi, 0400 630 063
Kuvapyynnöt: samsungpr@ojalasaari.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse lehdistöhuone.
Haluatko SAMSUNGin lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen
samsungpr@ojalasaari.fi

Uutisia RSS-syötteinä: http://www.samsung.com/fi/aboutsamsung/rss/rssFeedList.do

SAMSUNG Electronics Co Ltd, Korea, on johtava televisioiden, muistisirujen, matkapuhelinten ja tft-lcd-paneelien valmistaja. Sillä on 150 000 työntekijää 62 maassa viidellä liiketoiminta-alueella. SAMSUNG on yksi tämän hetken nopeimmin kasvavista tavaramerkeistä. Vuonna 2007 yhtiön yhteenlaskettu liikevaihto nousi 105 miljardiin Yhdysvaltain dollariin. Yhtiön panostus tutkimukseen ja tuotekehitykseen oli kuusi miljardia dollaria vuonna 2006. SAMSUNG Electronics Nordic AB:n liikevaihto vuonna 2007 oli seitsemän miljardia Ruotsin kruunua. Vuonna 1992 perustettu yhtiö on kasvanut nopeasti. Sillä on 300 työntekijää, ja sen valikoimaan kuuluvat uusimmat tuotteet matkapuhelinten, äänen- ja kuvantoiston, IT-laitteiden ja kodinkoneiden aloilta.