Etusivu » Tiedotteet » Tietotekniikka » Uuden ajan televisio palvelee verkossa

Uuden ajan televisio palvelee verkossa

Julkaistu: 23.10.2015 klo 10:17
Julkaisija: Viestintätoimisto Kumppania

Tulevaisuuden televisio on verkossa, minkä takia toimiva yhteys pitää olla kaikilla.

TV-kanavien määrä laskee tulevaisuudessa ja sisällöstä tulee omannäköistä. Koemme ja jaamme sisältöjä mediassa, joka on riippuvainen verkkoyhteydestä.

– Videosisällöt siirtyvät verkkopalveluihin ja lineaariset televisiokanavat alkavat hävitä. Videota katsellaan yhä enemmän mobiilissa ja käyttökokemus on personoitavissa, toteaa Ylen television ja Areenan julkaisupäällikkö Risto Kuulasmaa.

Myös Suomen Seutuverkot ry:n puheenjohtaja on sitä mieltä, että tulevaisuudessa TV:n ja netin väliset raja-aidat katoavat.

– Mediaa kulutetaan silloin kun halutaan, yleisimmin YouTubea, NetFlixiä sekä nykyisten ja tulevien kanavien verkko-ohjelmasisältöjä. Lisäksi median tuottaminen eli pelistriimaus ja tubettaminen kasvaa vauhdilla. TV:n tulevaisuus on netissä, niin maksullisen kuin maksuttoman, uskoo Suomen Seutuverkot ry:n puheenjohtaja Jarno Laitinen

Kuulasmaa puhuu median murroksesta ja television tulevaisuudesta Suomen Seutuverkot ry:n syysseminaarissa.

Suomen Seutuverkot ry:n syysseminaari järjestetään Turun linnassa 4.–5.11.2015.

Seminaarin asiantuntijapuheenvuoroissa pureudutaan toimivien nettiyhteyksien vaikutuksiin eri elämänalueilla ja liiketoiminnoissa.

Ohjelma: www.seutuverkot.fi

Suomen Seutuverkot ry, Jarno Laitinen, puheenjohtaja, puh. 040 517 0121

Edistämme laajakaistaisten yhteyksien rakentamista Suomessa. Tasavertainen tietoyhteiskuntakehitys on tehtävämme.

Suomen Seutuverkot ry kehittää seutuverkkoja. Yhdistyksen tarkoituksena on edistää alansa tutkimus- ja kehittämishankkeita yritysten sekä koulutus- ja tutkimuslaitosten kanssa. Yhdistys järjestää koulutusta ja tiedottaa alan kehityksestä. Suomen Seutuverkot on riippumaton ja voittoa tavoittelematon yhdistys. www.seutuverkot.fi