Etusivu » Tiedotteet » Tietotekniikka » Tieto ja EMC laajentavat yhteistyötään tietoinfrastruktuuripalveluihin

Tieto ja EMC laajentavat yhteistyötään tietoinfrastruktuuripalveluihin

Julkaistu: 04.12.2008 klo 11:02
Julkaisija:

Maailman johtava tietoinfrastruktuuriratkaisujen toimittaja EMC ja palveluyhtiö Tieto ovat julkistaneet syventävänsä yhteistyötään. Yhtiöt kehittävät ja tarjoavat ratkaisuja ja -palveluita yritysten tiedon elinkaaren hallintaan.

- 3.12.2008, 10.00 am EET

Informaation liiketoiminta-arvo muuttuu ajan myötä, samoin tarve informaatioon pääsylle ja sen saatavuudelle. EMC:n ja Tiedon yhteinen tarjonta vastaa informaation määrän kasvun, turvallisuuden, suojaamisen, viranomaisraportoinnin ja tietoinfrastruktuurin monimutkaisuuden haasteisiin.

"Olemme vakuuttuneita, että yhteistyömme tietoinfrastruktuuripalveluissa tuo selkeitä hyötyjä asiakkaillemme", sanoo Pekka Viljakainen, Executive Vice President Tiedolta. "Optimoidut uuden sukupolven infrastruktuurit tuovat kustannustehokkuutta, joustavuutta, parempaa tiedon saatavuutta ja korkeampaa palvelutasoa. Ne auttavat purkamaan tietosiiloja, jotta tietotyöläiset voivat hyödyntää tietoa strategisena etuna ja lisätä tuottavuutta."

Hyödyntämällä tietoinfrastruktuuriratkaisuja organisaatiot voivat käyttää ja hyödyntää informaatiota liiketoimintaprosessien virtaviivaistamiseen, liiketoimintamahdollisuuksien kartoittamiseen ja kilpailuedun saavuttamiseen. Ratkaisujen avulla yritysten on helpompi määritellä tiedon turvataso sen käyttötarkoituksen ja arvon mukaan.

"EMC on sitoutunut kehittämään ratkaisuja ja palveluita, jotka vastaavat vaikeimpiinkin tiedonhallinnan haasteisiin", sanoo EMC:n kansainvälisistä kumppanuuksista vastaava Willem Hendrickx. "EMC:n ja Tiedon syventyvä yhteistyö tarjoaa asiakkaille mahdollisuuden hyödyntää EMC:n teknologiaa tiedon tallennukseen ja suojaamiseen sekä ottaa käyttöön tiedon elinkaaren hallinnan strategia tukenaan kahden huippuosaajan tarjoamat ratkaisut ja palvelut"

About EMC

EMC Corporation (NYSE: EMC) is the world's leading developer and provider of information infrastructure technology and solutions that enable organizations of all sizes to transform the way they compete and create value from their information. Information about EMC's products and services can be found at www.EMC.com

Lisätietoja Tieto

Tieto on palveluyhtiö, joka tarjoaa tietotekniikka-, tuotekehitys- ja konsultointipalveluja. Noin 16 000 asiantuntijaamme tekevät meistä yhden johtavista tietotekniikan palveluyrityksistä Pohjoismaissa ja tietyillä segmenteillä globaalin markkinajohtajan. Olemme erikoistuneet alueisiin, joilla asiakkaiden liiketoiminnan ja tarpeiden tuntemuksemme on syvintä. Vahva asiakaskeskeisyys ja pohjoismainen asiantuntemus erottavat meidät kilpailijoistamme.

Tieto on uusi brändinimemme 1.12.2008 alkaen. Yhtiön virallinen nimi on TietoEnator Oyj.

www.tieto.fi

Michael Wittwer,