Etusivu » Tiedotteet » Tietotekniikka » SAMSUNG vahvistaa IT-tuotealuettaan

SAMSUNG vahvistaa IT-tuotealuettaan

Julkaistu: 25.02.2009 klo 10:11
Julkaisija:

SAMSUNG jatkaa IT-tuotealueensa laajentamista vahvistamalla organisaatiotaan kahdella raudanlujalla ammattilaisella. Sven Arnquist astuu Pohjoismaiden IT-divisioonan johtoon ja Fredrik Pantzar on kannettavien tietokoneiden Pohjoismaiden uusi tuotepäällikkö.

SAMSUNG jatkaa panostusta IT-tuotealueeseen tarkoituksenaan kasvaa ja vahvistaa asemiaan markkinoilla. Kasvu alkoi tietokonenäytöistä. Sen jälkeen SAMSUNG panosti voimakkaasti tulostimiin. Kannettavat tietokoneet tuotiin markkinoille syksyllä 2008. Nyt SAMSUNG on laajentanut organisaatiotaan nimittämällä kaksi uutta henkilöä johtotason tehtäviin.

Sven Arnquist
Sven ArnquistSven Arnquist on rekrytoitu IT-tuotteiden Pohjoismaiden päälliköksi. Hänen tehtävänsä SAMSUNGilla on organisoida Pohjoismaiden IT-divisioona – kannettavat tietokoneet, näytöt, projektorit ja infotaulut – siten, että asetetut myyntitavoitteet saavutetaan. Sven Arnquistilla on vankka kokemus ITalalta. Arnquist on työskennellyt sekä kuluttaja- että yritysmarkkinoilla. Aikaisemmissa työtehtävissään hän on keskittynyt parantamaan organisaatioiden tuloksellisuutta ja kasvattamaan myyntiä.

Arnquist on 48-vuotias ja hän on valmistunut siviiliekonomiksi Tukholman yliopistosta. Ennen SAMSUNGille tuloa hän työskenteli Fujitsu Siemensin myyntipäällikkönä.

Fredrik Pantzar
Fredrik PantzarFredrik Pantzar on nimitetty uuden tuotealueen, kannettavien tietokoneiden, Pohjoismaiden tuotepäälliköksi. Hän vastaa SAMSUNGin kannettavista tietokoneista ja päättää, mitkä tuotteet SAMSUNG Electronics Nordic AB ottaa valikoimaan pohjoismaisilla markkinoilla. Hänen tehtävänään on myös huolehtia myyntitavoitteiden saavuttamisesta. Fredrik Pantzar on työskennellyt kannettavien tietokoneiden taktisen ja strategisen myynnin parissa vuodesta 2001 lähtien.

Fredrik Pantzar on 37-vuotias ja hän on valmistunut siviiliekonomiksi Tukholman yliopistosta. Ennen SAMSUNGille tuloa Fredrik vastasi kannettavista tietokoneista HP:llä.

lataa kuvat zip 601 kB

Erik Johannesson, Pohjoismaiden pr-päällikkö, erik.johannesson@samsung.se, +46-555 057 87, +46-70 99 55 650
Toni Perez, OSG Viestintä, toni.perez@ojalasaari.fi, 0400 630 063
Kuvapyynnöt: samsungpr@ojalasaari.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse lehdistöhuone.
Haluatko SAMSUNGin lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen
samsungpr@ojalasaari.fi

Uutisia RSS-syötteinä: http://www.samsung.com/fi/aboutsamsung/rss/rssFeedList.do

SAMSUNG Electronics Co Ltd, Korea, on johtava televisioiden, muistisirujen, matkapuhelinten ja tft-lcd-paneelien valmistaja. Sillä on 150 000 työntekijää 62 maassa viidellä liiketoiminta-alueella. SAMSUNG on yksi tämän hetken nopeimmin kasvavista tavaramerkeistä. Vuonna 2007 yhtiön yhteenlaskettu liikevaihto nousi 105 miljardiin Yhdysvaltain dollariin. Yhtiön panostus tutkimukseen ja tuotekehitykseen oli kuusi miljardia dollaria vuonna 2006. SAMSUNG Electronics Nordic AB:n liikevaihto vuonna 2007 oli seitsemän miljardia Ruotsin kruunua. Vuonna 1992 perustettu yhtiö on kasvanut nopeasti. Sillä on 300 työntekijää, ja sen valikoimaan kuuluvat uusimmat tuotteet matkapuhelinten, äänen- ja kuvantoiston, IT-laitteiden ja kodinkoneiden aloilta.