Etusivu » Tiedotteet » Tietotekniikka » Relacom ja Caruna syventävät yhteistyötään

Relacom ja Caruna syventävät yhteistyötään

Julkaistu: 22.01.2015 klo 12:46
Julkaisija: Relacom

Relacom Finland Oy ja sähkönsiirtoyhtiö Caruna ovat sopineet yhteistyönsä laajentamisesta. Relacom ottaa päävastuun Carunan verkon viankorjaus-, asiakas- ja pieninvestointitöistä Pohjanmaalla, Uudellamaalla ja Espoossa.

Caruna on valinnut Relacomin kumppanikseen vuosille 2015 - 2017 Pohjanmaan, Uudenmaan ja Espoon verkkojensa pieninvestointi- ja kunnossapitotöihin sekä viankorjaukseen. Merkittävän osan sopimuksesta muodostavat Carunan asiakkaille tehtävät verkonrakentamistyöt mm. uusien sähköliittymien rakentaminen ja sähkölinjojen siirrot, liittymien kytkennät ja muutokset, sähkömittareihin liittyvät työt sekä muut pienet investointi- ja palvelutyöt.

Aiemmin yhtiöt ovat ilmoittaneet merkittävästä yhteistyöstä sähköverkon maakaapelointihankkeessa Pohjanmaalla.

-Relacom on erikoistunut yhteiskunnan kannalta kriittisten verkkojen kuten data, mobiili- ja sähköverkkojen rakentamiseen ja ylläpitoon. Meillä on ympärivuorokautinen, alueellinen viankorjausvalmius, jolla turvaamme Carunan asiakkaiden sähköntoimituksen, Power-yksikön johtaja Antti Savolainen kertoo.

Sopimus vahvistaa Relacomin asemaa yhtenä maan johtavista energiaverkkojen rakennus- ja ylläpitotoimijoista.

-Nyt solmittu sopimus on meille erittäin merkittävä. Laajentunut yhteistyömme mahdollistaa investoinnit toimintamme edelleen kehittämiseen niin paikallisesti kuin valtakunnallisestikin. Vahvistamme nykyistä organisaatiotamme yhteistyökumppanuuksilla ja rekrytoinneilla, Savolainen sanoo.

Relacom Finland Oy on valtakunnallisesti toimiva palveluyritys, jonka toimialoja ovat sähköverkkoliiketoiminnan lisäksi Telecom, teollinen internet ja konsultointi. Sen asiakkaita ovat verkkoyhtiöt, operaattorit, järjestelmätoimittajat, yritykset, julkisyhteydet ja kotitaloudet. Yritys työllistää 700 henkeä. Relacom Finland Oy:n liikevaihto oli viime vuonna noin 80 miljoonaa euroa.

toimitusjohtaja Pekka Salokangas

s-posti: pekka.salokangas@fi.relacom.com

Power-liiketoiminnan johtaja Antti Savolainen

s-posti: antti.savolainen@fi.relacom.com

Relacom Finland Oy on valtakunnallisesti toimiva palveluyritys, jonka toimialoja ovat sähköverkkoliiketoiminnan lisäksi Telecom, teollinen internet ja konsultointi. Sen asiakkaita ovat verkkoyhtiöt, operaattorit, järjestelmätoimittajat, yritykset, julkisyhteydet ja kotitaloudet. Yritys työllistää 700 henkeä. Relacom Finland Oy:n liikevaihto oli viime vuonna noin 75 miljoonaa euroa.