Etusivu » Tiedotteet » Tietotekniikka » Pieni, turvallinen ja hyvännäköinen: SAMSUNG tuo markkinoille minikokoisen ulkoisen kovalevyn

Julkaistu: 23.01.2009 klo 09:04
Julkaisija:

Kuinka paljon sisältöä mahtuu SAMSUNGin uudelle, pienelle, kooltaan käyntikorttia vastaavalle kovalevylle? Vastaus on 100 täysimittaista elokuvaa, 6000 mp3-kappaletta, 2000 korkearesoluutioista tai 6000 matalaresoluutioista kuvaa. S1 Mini on SAMSUNGin uusi 120 gigatavun ulkoinen kovalevy. Se on niin pieni, että se mahtuu taskuun. Lisäksi sisällön voi kryptata, jotta varas ei pääse tiedostoihin käsiksi.

SAMSUNG tuo markkinoille S1 Minin. Se on pieni ja kevyt ulkoinen kovalevy, jonka reunoja kiertää kiiltävä kehys. Se painaa ainoastaan 91 grammaa ja sen ulkomitat ovat 87 x 62 x 15 millimetriä. Sitä voidaankin verrata käyntikorttiin, jotka ovat yleensä kooltaan 90 x 50 millimetriä. Pienestä koosta huolimatta kovalevylle mahtuu 120 gigatavun verran sisältöä. S1 Mini onkin samalla kertaa musiikki-ja dvd-kirjasto ja laaja valokuva-albumi. Se on niin pieni, että sen voi ottaa mukaan mihin tahansa. Se mahtuu kätevästi käsilaukkuun, takin taskuun tai tietokonelaukun sivutaskuun. Lisäksi sen ulkonäkö on elegantti. S1 Mini asettaakin aivan uudet standardit ulkoisille kovalevyille.

– Ulkoiset kovalevyt on perinteisesti tarkoitettu säilytettäviksi työpöydillä. Ne ovat olleet isoja, kömpelöitä ja painavia. Niille on myös tarvittu oma sähköpistoke. SAMSUNGin S1 Mini on niiden vastakohta. Se on pieni ja kevyt ja se ottaa virran tietokoneen USB-liitännästä, joten se on täydellinen mukaan otettavaksi, kertoo SAMSUNGin Suomen IT-tuotteiden myynnistä vastaava Ossi Luoma.

SAMSUNGin pyrkimyksenä on kehittää mobiileja ratkaisuja, jotta käyttäjä voi esimerkiksi surfata tai työskennellä siellä missä kulloinkin sattuu olemaan. S1 Mini on osa ratkaisua. S1 Minin voi ottaa helposti mukaansa mihin tahansa, missä käyttäjä tarvitsee tiedostojaan, vaikka matkalle tai bisnestapaamiseen. Helppo liikuteltavuus lisää kuitenkin turvallisuusriskejä. Tästä syystä SAMSUNGin kovalevyssä on ratkaisu, joka suojaa tiedostoja joutumasta vääriin käsiin. S1 Minissä on nimittäin sisäänrakennettu kryptaus.

– Käyttäjä voi itse valita, haluaako pitää tiedostonsa avoimena vai vaihtoehtoisesti säilyttää niitä kryptattuina salasanan takana. Tällä tavoin S1 Mini on käyttökelvoton varkaalle. Ilman salasanaa kovalevyltä ei voi poistaa tiedostoja eikä myöskään tallentaa sisältöjä omaan käyttöön, Ossi Luoma kertoo.

SAMSUNG S-sarjassa on kaksi kokovaihtoehtoa. S1 Mini: ulkomitat 87 x 62 x 15 millimetriä, kapasiteetti120 Gt, suositushinta 129 euroa. S2 Portable: ulkomitat 111 x 82 x 17 millimetriä, kapasiteetti 500 Gt, suositushinta 159 euroa. Saatavana punaisena, valkoisena, mustana ja pronssina. Kaupoissa tammikuussa.

lataa kuvat zip 1,67 MB

Erik Johannesson, Pohjoismaiden pr-päällikkö, erik.johannesson@samsung.se, +46-555 057 87, +46-70 99 55 650
Toni Perez, OSG Viestintä, toni.perez@ojalasaari.fi, 0400 630 063
Kuvapyynnöt: samsungpr@ojalasaari.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse lehdistöhuone.
Haluatko SAMSUNGin lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen
samsungpr@ojalasaari.fi

Uutisia RSS-syötteinä: http://www.samsung.com/fi/aboutsamsung/rss/rssFeedList.do

SAMSUNG Electronics Co Ltd, Korea, on johtava televisioiden, muistisirujen, matkapuhelinten ja tft-lcd-paneelien valmistaja. Sillä on 150 000 työntekijää 62 maassa viidellä liiketoiminta-alueella. SAMSUNG on yksi tämän hetken nopeimmin kasvavista tavaramerkeistä. Vuonna 2007 yhtiön yhteenlaskettu liikevaihto nousi 105 miljardiin Yhdysvaltain dollariin. Yhtiön panostus tutkimukseen ja tuotekehitykseen oli kuusi miljardia dollaria vuonna 2006. SAMSUNG Electronics Nordic AB:n liikevaihto vuonna 2007 oli seitsemän miljardia Ruotsin kruunua. Vuonna 1992 perustettu yhtiö on kasvanut nopeasti. Sillä on 300 työntekijää, ja sen valikoimaan kuuluvat uusimmat tuotteet matkapuhelinten, äänen- ja kuvantoiston, IT-laitteiden ja kodinkoneiden aloilta.