Etusivu » Tiedotteet » Tietotekniikka » People-Centric IT

Julkaisija: Data-Info Oy

People-Centric IT

Kuluttajistumisen IT trendit

Termi BYOD (“Bring Your Own Device”) on todennäköisesti yksi puhutuimpia kuluttajistumisen IT trendejä, joita olemme nähneet IT toimialalla aikaisempina vuosina. Laitteisiin liittyvä valinnan vapauden halu ei kuitenkaan rajoittunut tähän, vaan ilmiö heijasteli kaikkien organisaatioiden käyttäjien yksilöllisyyden kaipuuta kaikilla IT-järjestelmien ja palveluiden osa-alueilla. Käyttäjät ja osastot alkoivat tuoda töihin omia sovelluksiaan, hallinnoivat ja jakavat omia tiedostojaan tai jopa ajaa palveluitaan omilla palvelimillaan. Keskeistä oli, että näitä kaikkia palveluita oli totuttu saamaan laadukkaasti yksityishenkilöinä. Nyt samaa ketteryyttä ja toimitusnopeutta kaivattiin myös palveluilta organisaatioissa ja markkinoilla oli tarjolla paljon vaihtoehtoja vaivatonta luottokorttimaksua vastaan.

IT:n kuluttajistuminen ei tarkoittanut vain kuluttajakeskeisten vaatimusten vyörymistä organisaatioihin. Se tarkoitti myös täysin uusien työntekijäryhmien siirtymistä IT-palveluiden käyttäjiksi. Tietotekniikan hyödyntäminen liittyi aiemmin vain tiettyihin työtehtäviin. Nykyisin järjestelmiin kytkeytyminen ja tietotekniikan hyödyntäminen työssä työntekijöille kuten hoitohenkilökunta, myymälöiden työntekijät tai vaikkapa hotellien siistijät, on arkea.

Painopisteen muutos

Edellä mainitut muutokset ovat aikaansaaneet organisaatioissa painopisteen muutoksen liiketoimintajärjestelmäkeskeisestä rakenteesta ihmiskeskeiseen näkökulmaan. Ennen IT-palveluiden painopiste oli vahvasti liiketoiminnan ydinjärjestelmissä. Tänä päivänä huomiota kohdistetaan enemmänkin ihmisiin sekä ihmisten tuottavuuden ja vuorovaikutteisuuden kasvattamiseen, erilaisten organisaatioiden hallinnoimien laitteiden ja järjestelmien keinoin.

Tämä huomion kohteen muutos tekniikasta, palveluista ja laitteista ihmisiin aikaansaa monia vaikutuksia palveluille asetettuihin vaatimuksiin. Tällaisia ovat palveluiden hinnoitteluperusteiden, räätälöitävyyden käyttäjälle, raportoitavuuden, roolipohjaisuuden ja ennen kaikkea palvelunhallinnan ja asiakaspalvelun laadun on taattava yhtäältä tyytyväinen käyttäjä sekä toisaalta tuottavuuden kasvu.

Me DataInfossa toimitamme merkittävän määrän organisaatioiden käyttämistä laitteista ja palveluista - tästä huolimatta haluamme kohdistaa huomiomme ennen kaikkea ihmisiin. Haluamme varmistaa, että yksikään laite ei huku ja jokainen laite on tarvittavassa kontrollissa. Tästä huolimatta näemme, ettei laitteilla tulisi olla haltijoita tai hallintapalveluissa laitteita. Mielestämme on vain käyttäjiä, jotka käyttävät laitteita ja palveluita.

Lue artikkeli kokonaisuudessaan tästä.

Mikko Koljander, Head of IT Services, Data-Info Oy
Alexandros Syriniotis, Head of Mobile services, Data-Info Oy

___________________________________________________________________________________

DataInfo mobilisoi yrityksien ja yhteisöjen työnteon markkinoiden parhailla laitteilla ja palveluilla.

Data-Info Oy on monipuolinen ja luotettava ICT tuote- ja palveluntarjoaja. Elinkaarenmittaiset palvelumme, varmistavat hankinnan, käyttöönoton ja omistamisen tehokkuuden. Yksi sama tehokas logistinen prosessi kaikkiin ICT- laitteisiin takaa erinomaisen toimitusvarmuuden.
Innostuneet ammattilaisemme sekä markkinoiden vaikutusvaltaisimmat kumppanit mahdollistavat ensiluokkaisen käyttökokemuksen ja tyytyväisen loppuasiakkaan.

DataInfo Asiakaspalvelu
0600 16171 (pvm)