Etusivu » Tiedotteet » Tietotekniikka » Nopea tuli entistä nopeammaksi – Samsung esitteli 840 EVO -SSD:n

Samsung Electronics Nordic

Nopea tuli entistä nopeammaksi – Samsung esitteli 840 EVO -SSD:n

Julkaistu: 25.07.2013 klo 13:00
Julkaisija: Samsung Electronics Nordic

Jopa kolme kertaa edeltäjäänsä rivakampi

Helsinki 25. heinäkuuta 2013 – Nopea käynnistys ja korkea suorituskyky ovat vaativien PC-käyttäjien ja pelaajien perusvaatimuksia. Samsungin uusi 840 EVO -SSD-levy tarjoaa merkittävän suorituskykyharppauksen tavalliseen kiintolevyyn verrattuna. Kirjoitusnopeudet on lähes tuplattu edeltäjäänsä 840-malliin verrattuna. Lisäksi IOPS-suorituskykyä on parannettu huomattavasti, mikä vähentää odotusviivettä ja pullonkauloja vasteajoissa.

Tilavuutta pienissä kuorissa

840 EVO tarjoaa myös riittävästi tallennustilaa sitä kaipaaville. SSD-levy tulee saataville viidessä eri kokoluokassa aina yhden teratavun levykokoon asti. Nyt myös SSD-levylle saa mahtumaan sydämen kyllyydestä pelejä, elokuvia ja sovelluksia. Enää ei tarvitse odottaa vanhan kiintolevyn raksuttamista. Perinteiseen kovalevyyn verrattuna SSD on ohuempi, kevyempi ja käytännössä äänetön. Myös toimintalämpötila ja virrankulutus ovat selkeästi perinteistä kiintolevyä pienempiä. Koska SSD:ssä ei ole liikkuvia osia, se kestää tärinää ja kolauksia, mikä takaa sille luotettavan toiminnan.

250-gigaisen 840 EVO:n kirjoitusnopeus on peräti 520 MB/s, eli se on tuplasti nopeampi kuin edeltäjänsä 840 (240 GB). 120 GB:n levyn 410 MB/s:n kirjoitusnopeus on lähes kolminkertainen edeltäjäänsä verrattuna. Nopeusparannuksen tekee mahdolliseksi uusi Samsungin Turbo Write -tekniikka, joka hyödyntää huippunopeaa DRAM-puskuria luku- ja kirjoitusoperaatioissa.

Tekniset tiedot: Samsungin SSD 840 EVO kuuluu Samsungin 840-sarjan SSD-mallistoon, joihin lukeutuvat 840, 840 EVO och 840 PRO. Samsung SSD 840 EVO:ssa on 19 nm:n Class Toggle 2.0 NAND-muistin lisäksi 1 GB:n DRAM-välimuisti. EVO-levyissä on uusi 400 MHz:n MEX-SSD-ohjain. Laitteita on saatavilla 120 GB, 250 GB, 500 GB, 750 GB ja 1 TB kokoluokissa ja niissä kolmen vuoden takuu. Uutuusmalliston SSD-levyt saapuvat kauppoihin elokuussa. Suositushinnat:

120 GB   90 EUR

250 GB   160 EUR

500 GB   300 EUR

750 GB   440 EUR

1 TB         540 EUR

Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515

Ossi Luoma, myyntipäällikkö, IT, ossi.luoma@samsung.fi, p. 040 541402

Eva Carrero, markkinointipäällikkö, e.carrero@samsung.com, p. 0400 807 750

Lasse Pulkkinen, OS/G Viestintä,Lasse Pulkkinen, lasse.pulkkinen@osg.fi, p. 0400 630 049

Kuvapyynnöt: samsungpr@osg.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse uutiset.

Haluatko Samsungin lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? samsungpr@osg.fi

Uutisia RSS-syötteinä: www.samsung.com/fi/aboutsamsung/rss/rssFeedList.do

Samsung Electronics Co Ltd, Korea, on johtava kuluttajaelektroniikan ja komponenttien valmistaja. Samsungin innovatiivisten tuotteiden portfolioon kuuluvat mm. televisiot, älypuhelimet, tietokoneet, tulostimet ja monitoimilaitteet, kodinkoneet, lääketieteelliset laitteet, puolijohteet ja LED-tuotteet. Yrityksellä on 236 000 työntekijää 79 maassa. Yhtiön yhteenlaskettu vuosittainen liikevaihto on vuonna 2012 187,8 miljardia Yhdysvaltain dollaria. Samsungin tavoitteena on tarjota enemmän mahdollisuuksia ihmisille eri puolella maailmaa. Lisätietoja Samsungista: www.samsung.com/fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon