Etusivu » Tiedotteet » Tietotekniikka » Nokia N8: Yhteyksiä, luovuutta ja viihdettä.

Nokia N8: Yhteyksiä, luovuutta ja viihdettä.

Julkaistu: 27.04.2010 klo 13:09
Julkaisija:

Nokia N8, Nokian uusin älypuhelin, luo intuitiivisesti yhteyden käyttäjälle tärkeimpiin ihmisiin, paikkoihin ja palveluihin. Nokia N8 -älypuhelimella käyttäjät voivat luoda laadukasta sisältöä, käyttää sosiaalisia verkkoja, katsella web-tv-ohjelmia sekä ladata sovelluksia Ovi Kauppa -palvelusta. Nokia N8 tulee myyntiin valituilla markkinoilla vuoden 2010 kolmannella neljänneksellä. Laitteen arvioitu veroton myyntihinta on 370 euroa.

Nokia N8 -mallissa on 12 megapikselin kamera Carl Zeiss -optiikalla, Xenon-salama sekä iso sensori, jonka johdosta se haastaa kompaktit digitaalikamerat kuvien laadussa. Lisäksi Nokia N8 tarjoaa mahdollisuuden tehdä HD-tasoisia videoita, joita voi käsitellä laitteeseen valmiiksi asennetulla helppokäyttöisellä editointiohjelmalla. Nokia N8 on todellinen kannettava viihdekeskus: yhdistämällä laitteen kotiteatterijärjestelmään käyttäjät voivat nauttia HD-tasoisesta videokuvasta sekä Dolby Digital Plus surround -äänestä. Laite mahdollistaa yhteyden  web-tv-palveluihin: ohjelmia, uutisia ja viihdettä, joita tuottavat CNN, E! Entertainment, Paramount, National Geographic sekä monet muut merkittävät paikalliset ja maailmanlaajuiset kanavat.

Sosiaaliset verkot ovat luonteva osa Nokia N8 -laitetta. Käyttäjät voivat päivittää statuksensa, jakaa sijaintinsa ja valokuvansa sekä seurata Facebookin ja Twitterin syötteitä yhdestä näkymästä. Sosiaalisten verkkojen kalenteritapahtumien siirtäminen puhelimen kalenteriin käy myös näppärästi.

Nokia N8 -älypuhelimen ominaisuuksiin kuuluu myös Ovi Kartat -sovellus ja sen maksuttomat kävely- ja autonavigointipalvelut, jotka opastavat käyttäjän haluttuun paikkaan tai palvelukohteeseen yli 70 maassa.

Symbian^3 tuo lisää tehoa
Nokia N8 -mallissa on Symbian^3 -käyttöjärjestelmä, maailman käytetyimmän  älypuhelinten käyttöjärjestelmän viimeisin versio. Sen edistykselliset ominaisuudet tarjoavat  muun muassa monikosketuksen ja elekomennot, kuten nipistysliikezoomauksen peukaloa ja etusormea liikuttamalla.  Nokia N8 -älypuhelimen ominaisuuksiin kuuluvat myös personoitavat aloitusnäytöt, joita käyttäjällä voi olla useampia. Käyttäjä voi sijoittaa aloitusnäytöille haluamansa sovellukset ja widgetit.. Symbian^3 -käyttöjärjestelmän uusi 2D- ja 3D-grafiikoiden arkkitehtuurialusta sekä Nokia N8 -älypuhelimen laitteistokiihdytys tekevät käyttöliittymästä entistäkin nopeamman ja herkemmän. Symbian ^3 myös parantaa suoritusta suuremmalla muistinhallinnalla  tarjoten  sovellusten päällekkäisen käytön ja samanaikaisten tehtävien hoitamisen tehokkaasti.

Qt-kehittämisympäristö käyttöön
Nokia N8 -älypuhelin on Nokian ensimmäinen laite joka on yhteensopiva Qt-kehittämisympäristön kanssa. Qt-kehittämisympäristö helpottaa sovellusten kehittämistä ja tekee mahdolliseksi luoda yhdellä kertaa sovelluksia sekä Symbian-käyttöjärjestelmälle että muille ohjelmistoalustoille. Nokian Qt-sovelluskehittimestä on jo saatavilla beetaversio, jonka avulla kehittäjät voivat alkaa hyödyntää Qt-ympäristön tarjoamia mahdollisuuksia.

Nokian tavoitteena on, että tuotteemme ja ratkaisumme yhdistävät ihmisiä. Yhdistämme edistyksellisen langattoman teknologian kullekin ihmiselle tärkeisiin palveluihin. Yli 1,2 miljardia ihmistä viestii päivittäin Nokian laitteilla: matkapuhelimilla, älypuhelimilla ja tehokkailla mobiilitietokoneilla. Nokia tuo innovatiiviset palvelut laitteisiinsa Ovi-palvelun (www.ovi.com) avulla - niihin kuuluvat esimerkiksi musiikki, kartat, sähköposti ja erilaiset sovellukset. Nokian omistama NAVTEQ on johtava digitaalisten karttojen ja navigaatiopalveluiden tarjoaja. Nokia Siemens Networks toimittaa laitteita, ratkaisuja ja palveluita viestintäverkkoihin maailmanlaajuisesti.

Lisätietoja tiedotusvälineille:

Nokia