Etusivu » Tiedotteet » Tietotekniikka » Koodiviidakko Pohjois-Pohjanmaan vahvin yritys vuonna 2014

Koodiviidakko Oy

Koodiviidakko Pohjois-Pohjanmaan vahvin yritys vuonna 2014

Julkaistu: 22.12.2014 klo 08:00
Julkaisija: Koodiviidakko Oy

Suomen Asiakastieto on valinnut Koodiviidakko Oy:n Pohjois-Pohjanmaan vahvimmaksi yritykseksi vuonna 2014.

Suomen Asiakastieto Oy palkitsee Maakuntien Vahvimmat ja Suomen Vahvimman yrityksen nyt jo kahdeksatta kertaa. Maakuntiensa Vahvimmiksi voivat nousta yritykset, joiden Asiakastiedolta saama Rating Alfa -luottoluokitus on AAA tai AA+. Vahvimpia luokituksia saaneilla yrityksillä taloudelliset tunnusluvut ovat erinomaisia sekä taustatiedot ja maksukäyttäytyminen positiivisia.

Koodiviidakko Oy:n liikevaihto on vuonna 2014 noin kahdeksan miljoonaa euroa. Yhtiö kasvaa kannattavasti noin 35 prosentin vuosivauhtia. Työntekijöitä on 120, joista yli 90 on Oulussa.

"Oulu on ollut todella hyvä paikka rakentaa IT-yritystä, sillä tekninen osaaminen on täällä huippua myös maailman mittakaavassa. Olemme työllistäneet erityisesti nuoria, joille internetpalveluiden parissa työskentely on täysin luontevaa. Kehitämme ja tuotamme jatkossakin palvelut Oulusta, joten rekrytoinnit täällä jatkuvat", toimitusjohtaja Samuli Tursas kertoo.

Koodiviidakko nousi Suomen suurimmaksi markkinointi- ja viestintäalan pilvipalveluyritykseksi, kun Koodiviidakko Oy ja mediaseurantayritys News Engine Oy sekä tiedotuspalvelua tarjoava JSP Media Oy sulautuivat yhteen 1. marraskuuta 2014. Fuusion ansiosta yritys tarjoaa monipuolisesti markkinoinnin ja viestinnän palveluita asiakkailleen.

Koodiviidakon liiketoiminta jakautuu kahteen tuoteperheeseen, markkinoinnin pilvipalveluihin Marketing Cloudiin ja viestinnän pilvipalveluihin PR Cloudiin. Koodiviidakon pilvipalveluilla on tuhansia käyttäjiä, muun muassa Ikea, Starbucks, Mazda ja useat valtionhallinnon organisaatiot.

Yhtiö on käynnistänyt palveluidensa vientitoiminnan viime vuonna avaamalla toimistot tytäryhtiöiden toimesta Dubaihin ja tänä vuonna Berliiniin sekä Pariisiin. Uusin vientiyhtiö aloitti joulukuussa Hong Kongissa. Ulkomailla yhtiö toimii Liana-brändin alla. Yhtiön tuotekehitys ja pääkonttori ovat Oulussa.

Asiakastieto Oy:n valitsemat Maakuntien Vahvimmat Yritykset 2014

Etelä-Karjala: Vankkapuu Oy