Etusivu » Tiedotteet » Tietotekniikka » IBM:stä Ohjelmistoyrittäjien ensimmäinen perustajajäsen

IBM

IBM:stä Ohjelmistoyrittäjien ensimmäinen perustajajäsen

Julkaistu: 25.03.2009 klo 09:01
Julkaisija: IBM

Suomen IBM on Ohjelmistoyrittäjät ry:n ensimmäinen perustajajäsen. Ohjelmistoyrittäjät ry on sitoutumaton ohjelmistotoimialan yhteisö, jonka tehtävänä on auttaa suomalaista ohjelmistoliiketoimintaa menestymään ja kansainvälistymään. Ohjelmistoyrittäjät ry:llä on yli 300 jäsenyritystä, IBM on sen ensimmäinen perustajajäsen.

IBM:n yksi päätehtävistä on yhtenäistää tietotekniikkakäytäntöjä ja tätä tavoitetta tukee laaja kokemus sähköisten palveluiden toteuttamisesta ja näihin liittyvistä avoimista standardeista ja rajapinnoista. IBM:n ja Ohjelmistoyrittäjät ry:n nyt alkava yhteistyö keskittyykin erityisesti sähköisen asioinnin kehittämiseen, kasvuyrittäjyyden tukemiseen ja avoimuuden lisäämiseen.

”IBM tukee aktiivisesti avoimiin standardeihin ja avoimeen lähdekoodiin perustuvaa ohjelmistomaailmaa, jonka avulla syntyy monipuolista ja uudenlaista liiketoimintaa suomalaisille ohjelmistoyrityksille. Haastavassa taloustilanteessa meillä on mahdollisuus yhdessä kehittää älykkäämpiä toimintamalleja ja keskittyä hankkeisiin, jotka tehostavat toimintaa ja työllistävät suomalaisia”, sanoo IBM:n ohjelmistoliiketoiminnasta vastaava johtaja Mirva Antila.

”Ohjelmistoyrittäjien tavoitteena on nostaa ohjelmistoteollisuus yhdeksi Suomen talouden peruspilareista. Perustajajäsenet ovat avainasemassa tämän tavoitteen saavuttamisessa. IBM on vahva toimija kansainvälisessä ja kotimaisessa ohjelmistoteollisuudessa ja nyt alkava yhteistyö antaa meille paremmat mahdollisuudet kehittää toimintaamme”, sanoo Ohjelmistoyrittäjien toimitusjohtaja Jaakko Salminen.

Lisätiedot:
IBM Viestintäosasto
puh. (09) 459 5900
ibmficom@fi.ibm.com

Ohjelmistoyrittäjät ry
Toimitusjohtaja Jaakko Salminen
puh. (040) 761 3775
jaakko.salminen@ohjelmistoyrittajat.fi

Lisätietoja IBM:stä (NYSE: IBM) Internetissä:
www.ibm.com/fi
Lisätietoja Ohjelmistoyrittäjät ry:stä Internetissä:
www.ohjelmistoyrittajat.fi