Etusivu » Tiedotteet » Tietotekniikka » IBM tuo helpotusta palvelinkeskusten kaaokseen

IBM

IBM tuo helpotusta palvelinkeskusten kaaokseen

Julkaistu: 01.04.2009 klo 09:04
Julkaisija: IBM

IBM julkaisi Intel Xeon 5500 -sarjan suorittimilla varustettuja uuden sukupolven System x -palvelimia ja ohjelmia helpottamaan dynaamisemman ja kustannustehokkaamman IT-infrastruktuurin luomista.

IBM julkaisi uuden sukupolven System x -palvelimia.

Palvelinkeskusten energia- sekä ylläpitokulut kasvavat taukoamatta, eikä koneiden tarjoamaa kapasiteettia kyetä hyödyntämään tarpeeksi tehokkaasti. IT-henkilöstö työskentelee jatkuvasti muuttuvien liiketoimintatarpeiden paineessa. He joutuvat miettimään IT-järjestelmien keskittämistä, virtualisointia ja käytössä olevien järjestelmien tukeen liittyviä ongelmia.

IBM:n uuden sukupolven System x -palvelimet vastaavat asiakkaan tarpeisiin, tukien useita arkkitehtuureja, helpottamalla esimerkiksi Cloud computing -laskenta- ja palveluympäristön käyttöönottoa ja laskemalla kustannuksia. Uusien System x -palvelinten sisältämien ratkaisujen avulla yritykset voivat vähentää energiakuluja jopa 93 prosenttia. Samalla Intel Xeon 5500 -sarjan suorittimet tarjoavat parhaimmillaan jopa kaksinkertaisen laskentatehon. Kasvanut muisti- ja tallennuskapasiteetti takaavat kaiken kokoisille yrityksille helpon siirtymävaiheen virtuaaliseen laskenta- ja palveluympäristöön. IBM:n ja VMwaren kehittämä VMware vSphere -ohjelmistoperhe, sekä IBM Systems Director 6.1 tukevat myös yritysten virtuaaliympäristöjen käyttöönottoa.

Laajempi englanninkielinen tiedote.

Lisätietoja IBM:stä (NYSE: IBM) Internetissä:
www.ibm.com/fi
Lehdistömateriaalit Internetissä: