Etusivu » Tiedotteet » Tietotekniikka » IBM julkisti LotusLive.com-verkkopalvelun

IBM

IBM julkisti LotusLive.com-verkkopalvelun

Julkaistu: 23.01.2009 klo 09:57
Julkaisija: IBM

IBM julkisti vuotuisessa Lotusphere-konferenssissa cloud-pohjaisen yrityksille suunnatun LotusLive-verkkopalvelun (www.LotusLive.com), joka mahdollistaa entistä helpomman yritysten sisäisen ja ulkoisen kommunikoinnin, sekä tehokkaamman tiedon jakamisen yhteistyökumppaneiden välillä.

LotusLive tuo kaikki tarvittavat yhteistyöratkaisut, verkkokokouspalvelut ja sähköpostin yhteen paikkaan.
”Cloud-pohjainen verkkopalvelu antaa kaiken kokoisille yrityksille mahdollisuuden käyttää Lotuksen työkaluja ilman erillisiä investointeja IT-infrastruktuuriin. LotusLive perustuu avoimiin standardeihin, jonka myötä myös aiemmin hankitut sovellukset toimivat edelleen”, sanoo IBM:n ohjelmistot-yksikön johtaja Mirva Antila.

Samassa yhteydessä IBM ilmoitti yhteistyöstä LinkedIn-yhteisöpalvelun, Salesforce.com-asiakashallintapalvelun ja Skypen kanssa. Yhteistyön arvioidaan tuovan mukanaan 400 miljoonaa potentiaalista käyttäjää eri puolilta maailmaa. Tulevaisuudessa LinkedIn-käyttäjä voi olla yhteydessä verkoston kontakteihin LotusLiven avulla.

Salesforce.com esitteli tilaisuudessa LotusLive-palveluihin yhdistetyn CRM-ratkaisun, joka laajentaa palvelun kollaboratiivisia ominaisuuksia. Lisäksi Skype julkisti suunnitelmansa parantaakseen käyttäjän kokemusta integroimalla ääni ja video LotusLivessa. Tämä mahdollistaa myös LotusLive-asiakkaiden Skype-puhelut.

Lisätiedot:
IBM Viestintäosasto
puh. (09) 459 5900
ibmficom@fi.ibm.com

Lisätietoja IBM:stä (NYSE: IBM) Internetissä:
www.ibm.com/fi
Lehdistömateriaalit Internetissä: