Etusivu » Tiedotteet » Tietotekniikka » Hankkija-Maatalous tehostaa liiketoimintatiedon raportointia IBM:n avulla

IBM

Hankkija-Maatalous tehostaa liiketoimintatiedon raportointia IBM:n avulla

Julkaistu: 06.04.2009 klo 09:02
Julkaisija: IBM

Hankkija-Maatalous Oy on valinnut IBM Cognos 8 Business Intelligence (BI) -ohjelmiston liiketoimintatietojensa raportointiratkaisuksi. Ratkaisun avulla Hankkija-Maatalous seuraa ja raportoi ensimmäisessä vaiheessa Rehuliiketoimintansa (entinen Suomen Rehu Oy) myynnin kannattavuuteen ja liiketoiminnan kustannuksiin liittyvää tietoa. Tavoitteena on laajentaa ratkaisu jatkossa koko Hankkija-Maatalous -konsernin yhteiseksi raportointiratkaisuksi.

Hankkija-Maatalous Oy osti Suomen Rehu Oy:n vuonna 2007 ja sulautuminen saatettiin päätökseen vuoden vaihteessa 2008/2009. Suomen Rehun käytössä ollut vanha liiketoimintatietojen raportointiratkaisu oli tullut kehityskaarensa päähän. Järjestelmäosaamista ja teknistä tukea ei ollut enää saatavissa. Hankkija-Maatalous päätti korvata sulautumisen yhteydessä vanhan raportointiratkaisun uudella.

IBM Cognos 8 BI -ratkaisun ensimmäisen vaiheen käyttöönotto tapahtuu kevään 2009 aikana ja sitä käyttää alkuvaiheessa noin 200 Hankkija-Maatalous Oy:n työntekijää. Käyttöönottoprojektista vastaa IBM Global Business Services.

IBM Cognos 8 BI on uuden sukupolven Business Intelligence -ratkaisu. Se on selainkäyttöinen, hyödyntää palvelukeskeistä arkkitehtuuria (SOA) sekä sisältää kaikki BI-ominaisuudet yhdessä tuotteessa – raportoinnin, analysoinnin, mittaroinnin, tapahtumahallinnan sekä tietojen integroinnin. IBM Cognos 8 BI mahdollistaa uusien ominaisuuksien ja komponenttien joustavan lisäämisen ilman muutoksia perusarkkitehtuuriin ja tarjoaa siten pitkäaikaisen alustan BI-standardoinnin pohjaksi.

Lisätiedot:
IBM Viestintäosasto
puh. (09) 459 5900
ibmficom@fi.ibm.com

Lisätietoja IBM:stä (NYSE: IBM) Internetissä:
www.ibm.com/fi
Lisätietoja Hankkija-Maatalous Oy:stä Internetissä:
www.agrimarket.fi/Agrimarket/Yritystieto/