Etusivu » Tiedotteet » Tietotekniikka » Ericsson, SK Telecom ja Deutsche Telekom pystyttävät maailman ensimmäisen mannertenvälisen 5G-koeverkon

Ericsson

Julkaistu: 05.07.2016 klo 09:00
Julkaisija: Ericsson

Ericsson on julkistanut tekevänsä yhteistyötä teleoperaattori SK Telecomin ja  Deutsche Telekomin kanssa maailman ensimmäisen mannertenvälisen 5G-koeverkon käyttöönottamiseksi. Ericsson toteuttaa kyseisen koeverkon infrastruktuurin.

Verkko rakennetaan Etelä-Koreaan ja Saksaan ja sen rakentamisessa hyödynnetään 5G-teknologioita, kuten Network Functions Virtualization (NFV) -teknologiaa, software-defined infrastructure (SDI) -teknologiaa, distributed cloud ja verkon viipalointia (network slicing). Päätavoitteena on mahdollistaa globaali 5G-verkko vaativia käyttötilanteita varten ja optimoida roaming-kokemusta.

Yhteistyö kattaa myös muun muassa 5G-ekosysteemin kehitystyötä ja mahdollista standardointiin liittyvää yhteistyötä.

LISÄTIETOJA:

Milla Nummenpää
Viestintäjohtaja, Ericsson
Puh. 09 299 2556 / 044 299 2556
milla.nummenpaa@ericsson.com

Ericssonin näkemyksiä ja tutkimustietoa liittyen yhteiskuntien verkottumiseen:

Painolaatuiset kuvat ja lähetyslaatuiset videot lehdistön käyttöön:
www.ericsson.com/press

Ericsson on maailman johtava viestintäteknologioiden ja -palvelujen tarjoaja, joka rakentaa eturintamassa verkottunutta yhteiskuntaa. Meillä on pitkät asiakassuhteet maailman suurimpien teleoperaattorien kanssa, minkä ansiosta ihmiset, yritykset ja yhteiskunnat voivat paremmin hyödyntää mahdollisuuksiaan ja luoda kestävämpää tulevaisuutta.

Palvelumme, ohjelmistomme ja infrastruktuurimme – erityisesti mobiilin, laajakaistan ja pilviteknologian osalta – auttavat tietoliikenne- ja muita aloja menestymään liiketoiminnassaan, toimimaan tehokkaammin, parantamaan käyttäjäkokemusta ja tarttumaan uusiin tilaisuuksiin.

Noin 115 000 ammattilaistamme sekä asiakkaamme 180 eri maassa tekevät meistä maailmanlaajuisen teknologia- ja palvelujohtajan. Tukemamme verkot yhdistävät yli 2,5 miljardia käyttäjää, ja niiden kautta kulkee 40 prosenttia maailman mobiililiikenteestä. Investoimalla tutkimukseen ja kehitykseen varmistamme, että ratkaisumme ja asiakkaamme pysyvät eturintamassa.

Vuonna 1876 perustetulla Ericssonilla on pääkonttori Tukholmassa. Konsernin liikevaihto vuonna 2015 oli 29,4 miljardia Yhdysvaltain dollaria (249,6 miljardia Ruotsin kruunua). Ericsson on listattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä ja New Yorkin NASDAQissa.

Suomen Ericsson työllistää noin tuhat osaajaa, ja yrityksen päätoimipiste on Kirkkonummella. Toiminta Suomessa pohjautuu kolmeen vahvaan osaamisalueeseen: tutkimukseen ja tuotekehitykseen, paikallisia asiakkaita palvelevaan myyntiin ja palveluorganisaatioon, joka keskittyy sekä paikallisiin että kansainvälisiin asiakkaisiin.

www.ericsson.com

www.ericsson.com/news