Etusivu » Tiedotteet » Tietotekniikka » Elisa Sovelluskiihdytyspalvelu tuo tehoa toimintaan

Elisa Sovelluskiihdytyspalvelu tuo tehoa toimintaan

Julkaistu: 07.05.2009 klo 10:23
Julkaisija:

Elisa vahvistaa strategiaansa tuomalla yritysasiakkaille uusia tuottavuutta ja tehokkuutta parantavia Managed Service –pohjaisia ICT-palveluja. Uuden sovelluskiihdytyspalvelun avulla yritykset voivat parantaa hajautettujen toimipisteiden IT-toimintoja kustannustehokkaasti ja tietoturvallisesti.

Elisa vahvistaa strategiaansa tuomalla yritysasiakkaille uusia tuottavuutta ja tehokkuutta parantavia Managed Service –pohjaisia ICT-palveluja. Uuden sovelluskiihdytyspalvelun avulla yritykset voivat parantaa hajautettujen toimipisteiden IT-toimintoja kustannustehokkaasti ja tietoturvallisesti.

Elisa Sovelluskiihdytyspalvelu tehostaa sovellusten suorituskykyä, minimoi vasteajat ja viiveet sekä optimoi käytetyn siirtoyhteyden. Asiakkaan käyttäessä kustannustehokkaita verkkopohjaisia SaaS-sovelluspalveluja (Software as a Service) hän voi optimoida sovellusten käytettävyyden Elisa Sovelluskiihdytyspalvelun avulla. Näin asiakas saa käyttöönsä sovelluspalvelut WAN-verkon kautta lähes lähiverkon nopeudella.

Käyttäjälle sovelluskiihdytys merkitsee mm. tehostettua sähköpostin ja levypalvelinten käyttöä. Virtuaalisten työpöytäympäristöjen käyttö WAN-verkon yli saa merkittävästi lisää vauhtia palvelun myötä.

- Palvelu mahdollistaa yrityksen etätoimipisteiden palvelin-, tulostus-, tallennus- ja varmennusinfrastruktuurin keskittämisen korkean käytettävyyden datakeskuksiin, mikä puolestaan johtaa parempaan sovellusten ja tietoturvan hallintaan sekä alhaisempiin kustannuksiin, kertoo verkkopalvelu- ja tietoturvaliiketoiminnan johtaja Kari Terho Elisalta.

Elisa Sovelluskiihdytyspalvelu sopii kaikenkokoisille yrityksille, myös kansainvälisesti toimiville, ja se on operaattorista riippumaton. Sovelluspalveluiden hankkiminen ulkoistettuna Managed Service -palveluna mahdollistaa myös asiakkaan omien paikallisten toimintojen viemisen verkkoon. Lisäpalveluina on mahdollisuus hankkia mm. MS Windows Server- ja Virtual Blade -ominaisuudet sekä etätoimipisteiden Windows Video-on-Demand ja Live Streaming -videoiden jakelu.

Ratkaisu toimitetaan kokonaispalveluna sisältäen suunnittelun, laitteet ohjelmistoineen, asennuksen, käyttöönoton, raportoinnin sekä huolto-, hallinta- ja valvontapalvelut.

Elisa Oyj, Verkkopalvelu- ja tietoturvaliiketoiminnan johtaja Kari Terho, puh. 050 506 5777, etunimi.sukunimi@elisa.fi