Etusivu » Tiedotteet » Tietotekniikka » CGI:n Nikku: Tutut toimintamallit haastamalla rohkeutta uudistumiseen

Teknologiateollisuus ry

CGI:n Nikku: Tutut toimintamallit haastamalla rohkeutta uudistumiseen

Julkaistu: 04.02.2015 klo 13:26
Julkaisija: Teknologiateollisuus ry

CGI Suomen toimitusjohtaja Heikki Nikku kirjoittaa Teknologiateollisuuden Toimitusjohtajablogissa kiihtyvän digitalisaation tuomista muutoksista yrityksille. Tietotekniikan hyödyntäminen liiketoiminnan vauhdittajana kiihtyy entisestään, ja toisaalta johdolta kaivataan rohkeutta vastata yhä moninaisempiin haasteisiin.

– Tuttujen toimintamallien haastaminen ja tarvittaessa valmius luopua vanhasta vie meitä eteenpäin, kirjoittaa Nikku.

Nikun mukaan teollinen internet, big data ja tiedon analysointi, mobiliteetti ja skaalautuvat pilvipalvelut luovat alustan digitaaliselle muutokselle, jonka potentiaalista on koettu vasta ensimmäinen aalto.

– Digitalisaatio tuo liiketoiminnan usein myös globaaliksi. Perinteisiä malleja haastetaan jatkuvasti uusilla, usein teknologioiden hyödyntämiseen perustuvilla innovaatiolla. Toisaalta muutos ei ole aina mutkatonta. M2M (Machine to Machine) sensoreineen, IoT ja massiivinen tiedon määrän lisääntyminen vaatii infrastruktuurilta, tietovarastojen tallennuskapasiteetilta ja tiedon prosessoinnilta huomattavasti totuttua enemmän. Myös kyberturvallisuuden merkitys tulee korostumaan entisestään datan määrän lisääntyessä, Nikku kirjoittaa.

Lue blogi kokonaisuudessaan täältä