Etusivu » Tiedotteet » Tietotekniikka » American Idol Habbo-virtuaalimaailmaan Yhdysvalloissa

American Idol Habbo-virtuaalimaailmaan Yhdysvalloissa

Julkaistu: 15.01.2009 klo 14:02
Julkaisija:

FremantleMedia Enterprises ja Sulake julkistivat tänään yhteistyösopimuksen, joka tuo Yhdysvaltojen Idols-kilpailun, American Idolin, osaksi virtuaalimaailma Habbo.comia. Sopimus tarjoaa Sulakkeelle uusia sponsorointimahdollisuuksia sekä mahdollisuuden hyödyntää American Idol -brändiä virtuaalimaailmassa.

American Idolin kahdeksas tuotantokausi alkaa tammikuussa. Samassa yhteydessä Habbo.comiin avataan American Idol Experience -tila, jonka kautta American Idol –brändi sekä mahdolliset sponsorit saavat yhteyden yli kolmeen miljoonaan Habbo.comin teini-ikäiseen käyttäjään. Myöhemmin ohjelman edetessä American Idol näkyy Habbossa räätälöityjen virtuaalihuonekalujen ja -tapahtumien muodossa. Habbo-yhteistyö on American Idolin ensimmäinen harppaus virtuaalimaailmoihin.

“Yhteistyö Habbo-virtuaalimaailman kanssa on meille luonteva keino syventää sarjan katsojien brändikokemusta”, kertoo David Luner, Interactive & Consumer Products -yksikön johtaja Fremantlelta. “American Idol tekee yhteistyötä vain alansa parhaiden kanssa. Habbo on meille ideaali kumppani vahvan teiniasiantuntemuksensa ansiosta.”

“Yhteistyö FremantleMedian kanssa tarjoaa Habbolle ennennäkemättömät mahdollisuudet Yhdysvalloissa”, kertoo Sulakkeen Yhdysvaltojen toiminnoista vastaava Teemu Huuhtanen. ”Habbon kautta American Idol sekä sen nykyiset ja uudet kumppanit saavat väylän vaikeasti tavoitettavaan teinikohderyhmään ja pystyvät näin kasvattamaan brändin tunnettuutta.”

Juhani Lassila, viestintäjohtaja, Sulake, puh. 040 541 2365, juhani.lassila@sulake.com

Aiheeseen liittyvän lehdistökuvan voi ladata osoitteesta:
Korkearesoluutio: http://www.sulake.com/export/gallery/image_bank/AI_Habbo_PR_1_L.jpg
Matalaresoluutio: http://www.sulake.com/export/gallery/image_bank/AI_Habbo_PR_1.jpg

Tietoja Sulakkeesta:

Sulake Corporation on internet-yhteisöihin ja virtuaalimaailmoihin keskittynyt internet-yhtiö. Sulakkeen päätuote on Habbo, maailman suurin teinien virtuaalimaailma. Lokalisoituja Habbo-maailmoja on tällä hetkellä 33 maassa, kuudella mantereella. Habbossa vierailee kuukausittain yli 11,5 miljoonaa yksittäistä kävijää (lähde: Google Analytics) ja kaikkiaan rekisteröityjä hahmoja on yli 121 miljoonaa.

Sulake on perustettu vuonna 2000. Perustamisvuotensa jälkeen yhtiö on kasvanut nopeasti jokaisena toimintavuotenaan. Vuonna 2007 liikevaihto nousi 43 miljoonaan euroon. Sulakkeen merkittävimmät omistajat ovat Taivas-yhtiöt, Elisa, 3i Group ja Benchmark Capital. Lisäksi omistajina ovat Movida Group (Japanissa), yhtiön perustajat Sampo Karjalainen ja Aapo Kyrölä, toimitusjohtaja Timo Soininen sekä laaja joukko yhtiön muuta henkilöstöä.

Sulakkeella on toimistot 14 maassa. Pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Tällä hetkellä yhtiöllä on maailmanlaajuisesti yli 300 työntekijää.