Etusivu » Tiedotteet » Tietotekniikka » ALSO Finland ja Varaani Works yhteistyöhön – Varaani Cloud Hub –tuotteiden loppukokoonpano Suomeen

Julkaistu: 08.10.2015 klo 11:30
Julkaisija: OSG Viestintä Oy

ALSO Finland Oy                                                                                                                              TIEDOTE

Julkaistavissa 08.10.2015

Suomalainen Varaani Works Oy on valinnut ALSO Finland Oy:n logistiikkakumppanikseen vastaamaan Varaani Cloud Hub –tuotteidensa loppukokoonpanosta ja toimituksista Suomessa. Tiedon tallennuksen ja jakamisen ratkaisuihin erikoistunut Varaani haluaa uudenlaisella liiketoimintamallilla varmistaa nopeammat toimitukset asiakkaille ja hallita paremmin toimintansa kustannuksia.

”ALSO Finlandin tarjoaman logistiikkaratkaisun avulla minimoimme varastoon sitoutuneen pääomamme ja maksimoimme tuotteidemme saatavuuden asiakkaille. Käytännössä siis Cloud Hub –tuotteitamme on aina saatavissa Suomessa ALSOn varastossa, jossa ne viimeistellään ja räätälöidään asiakkaan toiveiden mukaisesti jopa tilauskohtaisesti. Tämän toimintamallin myötä palvelemme asiakkaitamme kilpailijoitamme joustavammin ja voimme samalla pitää hintamme räätälöinnistä huolimatta edullisina”, summaa Varaani Worksin toimitusjohtaja Kimmo Lahdensivu.

Varaani Works Oy:n kehittämä tuote Varaani Cloud Hub yhdistää paikallisen tallentamisen, varmuuskopioinnin ja tiedostojen jakamisen. Kun tieto on tallessa sekä paikallisessa laitteessa että automaattisesti varmistettuna salattuna pilvipalvelussa, sen käyttö on nopeaa ja toisaalta tieto on aina turvattu. Varaanin ratkaisun ytimen luo ainutlaatuinen ja patentoitu online varmennuksen innovaatio, jonka avulla suuret sisältömäärät paikalliselta tallentimelta voidaan varmistaa pilvipalveluun edullisesti.

”Keskitetyt, monilla erilaisilla päätelaitteilla käytettävissä olevat tiedonhallintapalvelut ovat nykypäivää ja edelleen kasvava trendi. Siksi uskomme Varaani Worksin liiketoimintaan ja olemme iloisia saadessamme olla osa tätä palveluketjua”, kertoo Service Manager Markus Salonen ALSO Finlandista.

Yhteistyö ALSOn kanssa tukee myös Varaanin voimakasta kansainvälisen kasvun tavoitetta. ”Monikansallisena toimijana ALSO on kiinnostava kumppani, jonka pitkä kokemus Euroopan ICT-markkinoista värittää yhteistyötämme. Tavoitteena on monistaa nyt Suomessa aloitettu toimintamalli kaikille tavoitelluille markkina-alueillemme, mikä tietysti pienentää uusien markkina-alueiden avaamiseen liittyviä harha-askelia ja sitä myöten kustannuksiakin”, jatkaa Lahdensivu.

ALSO Finlandille Varaani-yhteistyö ilmentää yrityksen B2B-markkinapaikan mukaista toimintamallia. ”ALSO on 20 toimintavuotensa aikana vakiinnuttanut asemansa Suomen johtavana ICT-alan tukkurina. Tarjoamme huippuosaamisemme asiakkaidemme hyödynnettäväksi laajan palveluvalikoimamme kautta. Oikea-aikaisella ja oikein mitoitetulla logistiikalla sekä asiakkaittain räätälöidyillä palvelumalleilla pystytään nykyään vaikuttamaan suuresti yritysten kilpailukykyyn. Uuden, kesällä 2016 käyttöönotettavan logistiikkakeskuksemme myötä voimme tarjota asiakkaillemme entistäkin kehittyneempiä logistiikkapalveluita”, tiivistää Salonen.

Markus Salonen, Service Manager

ALSO Finland Oy

markus.salonen@also.com

Kimmo Lahdensivu, CEO

Varaani Works Oy

kimmo.lahdensivu@varaani.com

ALSO Finland Oy on Suomen johtava ICT-alan täyden valikoiman tuote- ja palvelutoimittaja. Markkinapaikkamme tarjoaa jälleenmyyjille mahdollisuuden hankkia yksilöllisiä tuote- ja palveluratkaisuja. ALSO Finland tarjoaa laajan tukkutuotevalikoiman lisäksi logistiikka-, rahoitus-, konfigurointi-, tietotekniikka- ja pilvipalveluita. ALSO Finlandin pääkonttori ja logistiikkakeskus sijaitsevat Tampereella. Lisäksi ALSO Finlandilla on toimipiste Espoossa. ALSO Finland on osa kansainvälistä ALSO-konsernia.

Lue lisää www.also.fi

Tampereella vuonna 2010 perustetun Varaani Works Oy:n patentoitu innovaatio mahdollistaa suurtenkin tietomäärien varmistamisen paikalliselta tallentimelta pilvipalveluun edullisesti. Varaanin palvelussa tieto on tallessa sekä paikallisessa laitteessa että automaattisesti varmistettuna kotimaisessa pilvipalvelussa, johon ei pääse käsiksi kukaan muu kuin tiedon omistaja.

Lue lisää www.varaani.com