Etusivu » Tiedotteet » Tietotekniikka » Adobe XD:n esittelyversio käyttäjäkokemusten suunnitteluun on nyt saatavilla

Adobe

Adobe XD:n esittelyversio käyttäjäkokemusten suunnitteluun on nyt saatavilla

Julkaistu: 15.03.2016 klo 10:29
Julkaisija: Adobe

15. maaliskuuta 2016
Lehdistötiedote

Helsinki, 15.3.2016 - Kauan odotetusta Adobe Experience Design CC (Adobe XD) -työkalusta on nyt saatavilla esittelyversio. Uusi työkalu on ladattavissa ilmaiseksi Adobe ID -tunnuksella  ja on tällä hetkellä saatavilla Mac OS -käyttöjärjestelmälle. Mobiilisovellusten kehittämisen kasvaessa räjähdysmäisesti Adobe XD tarjoaa suunnittelijoille työkalun, joka tekee mobiilisovellusten ja verkkosivujen suunnittelusta nopeaa ja vaivatonta.

Adobe Experience Design CC on ennakkoversio Adoben odotetusta käyttäjäkokemusten (UX) ja prototyyppien suunnitteluun tarkoitetusta työkalusta. Adobe XD -työkalulla UX-suunnittelijat voivat luoda mobiilisovelluksia ja verkkosivuja, joiden ainutlaatuiset käyttökokemukset auttavat yrityksiä erottumaan kilpailijoistaan. Niille on nyt enemmän kysyntää kuin koskaan aiemmin:

”Hyvät käyttäjäkokemukset ovat elintärkeitä yrityksen menestyksen kannalta, ja se on lisännyt runsaasti kysyntää luoville osaajille yrityksissä. Toivomme, että Adobe XD -esittelyversion avulla voimme viedä käyttäjäkokemusten suunnittelun uudelle tasolle, ja otamme mielellämme vastaan palautetta kaikilta suunnittelijoilta eri puolilta maailmaa, jotta voimme kehittää työkalua entistä paremmaksi”, sanoo Johan Lopes Helgesson, Adoben Pohjoismaiden UX-asiantuntija.

UX-suunnittelu kasvaa ennätysvauhtia

Yrityksillä ei ole koskaan aiemmin ollut yhtä suurta tarvetta luoda mukaansatempaavia mobiilisovelluksia ja online-kokemuksia kuin nyt.  Siksi ei olekaan yllättävää, että UX-suunnittelu on yksi nopeimmin kasvavista luovista aloista. Maailman suurimman luovan yhteisön, Behancen mukaan vuorovaikutuspohjaisten suunnitteluprojektien määrä kasvoi 52 prosenttia vuonna 2015, mikä on enemmän kuin millään muullla luovalla alalla.

Aiemmin Project Comet -nimellä tunnettu Adobe XD esiteltiin ensimmäisen Adobe MAX -konferenssissa, maailman suurimmassa luovien alojen ammattilaisten tapahtumassa lokakuussa 2015. Esittelyversio on nyt UX-suunnittelijoiden saatavilla, ja heidän antamansa palaute tulee olemaan erityisen tärkeää tuotekehityksen kannalta. Adobe XD tarjoaa suunnittelijoille nopean ja elegantin työpöytäympäristön, jossa monimutkaisia projekteja ja grafiisesti vaativia piirtoalueita voi käsitellä vaivattomasti tiedostojen suuresta koosta huolimatta.

Ensimmäinen esittelyversio sisältää:

• Kohdennetut ja intuitiiviset design- ja ulkoasutyökalut
  • Prototyyppitoiminnon, jolla voi määrittää näytön interaktiiviset hotspot-kohdat ja siirtymät
  • Työpöytätietokoneen esikatselutoiminon, jolla voi testata prototyyppejä ja nähdä muutokset reaaliajassa
  •  Sisäänrakennetun jakamistoiminnon, jolla sidosryhmät ja tiimit pääsevät selaamaan prototyyppejä selaimellaan, joko työpöytätietokoneentai mobiililaitteiden kautta
  • Adobe UX -työkaluun on mahdollista ladata aiempaa sisältöä Adobe Illustrator CC ja Photoshop CC -ohjelmista sekä keskeisimmistä työpöytäsovelluksista. Kun työ on valmis, se on  helposti siirrettävissä toiseen sovellukseen.

Lataaminen ja saatavuus

Adobe XD on ladattavissa ilmaiseksi Adobe ID -tunnuksella. Adobe XD on tällä hetkellä saatavilla Mac OS -käyttöjärjestelmälle. Adobe XD tulee myöhemmin saataville myös iOS- ja Android -käyttöjärjestelmille sekä työpöytäversiona Window 10 -käyttöjärjestelmälle.Adobe odottaa lopullisen version saapuvan markkinoille myöhemmin tänä vuonna.

Lisätietoa Adobe XD -työkalusta

• 3 päivän Experience Design online-konferenssi: http://www.adobe.com/products/experience-design.html
  • Tutoriaalit: https://helpx.adobe.com/content/help/en/experience-design/tutorials.html
  • Asiakasvideo: http://bit.ly/1RbIHJO
  • FAQ: https://helpx.adobe.com/content/help/en/experience-design/help/faq.html
  • Foorumi: https://forums.adobe.com/community/experiencedesign

Lisätietoja antavat:

Adobe Systems Nordic
Jes Schyum
jes.schyum@adobe.com

Hill+Knowlton Strategies
Anitta Pirnes
anitta.pirnes@hkstrategies.com

Adobe Systems
Adobe muuttaa maailmaa digitaalisilla kokemuksilla. www.adobe.com/fi

© 2016 Adobe Systems Incorporated. All rights reserved. Adobe and the Adobe logo are either registered trademarks or trademarks of Adobe Systems Incorporated in the United States and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.