Etusivu » Tiedotteet » Tietokoneet » Voittamaton viiden värin suora: Xeroxin uusi iGen 5 tuo digitaalisten väripainokoneiden markkinoille lisää väriä ja kannattavuutta

Xerox Oy

Julkaistu: 31.08.2015 klo 15:45
Julkaisija: Xerox Oy

Miten alan tuottavinta digitaalista tuotantopainokonealustaa voisi kehittää vieläkin paremmaksi? Lisätään viides väriyksikkö, tehostetaan painokoneen käytettävyyttä ja tarjotaan useita eri nopeuksia – näin saatiin aikaan Xerox iGen® 5 -painokone.

InfoTrendsin1 mukaan laadukkaiden digitaalisten väripainokoneiden maailmanlaajuiset markkinat kasvavat vuoteen 2018 mennessä noin 60 miljardista painopinnasta 87 miljardiin painopintaan. Tämä tuo painopalvelujen tarjoajille merkittäviä kasvumahdollisuuksia.

Tuhannet iGen-painokoneet tuottavat jo nyt miljardeja kappaleita laadukkaita ja värikylläisiä esitteitä, julisteita, valokuvakirjoja sekä suoramainontakirjeitä, jotka on usein personoitu yksilöllisesti ja joista palveluntarjoaja saa hyvän katteen. Uudella iGen-alustalla voidaan saavuttaa jopa 25 prosentin tuottavuushyöty, sillä uudelleen painamiseen, laadunvalvontaan ja töiden järjestelyyn kuluu entistä vähemmän aikaa – markkinoiden tuottavimmat digitaaliset painokoneet ovat jatkossakin iGen-laitteita. Nyt tarjolla on vielä yksi uusi valttikortti.

”Kun toimme iGen-alustan markkinoille vuonna 2002, aloitimme samalla digitaalisen värivallankumouksen”, kertoo johtaja Andrew Copley, Global Graphic Communications Operations, Xerox Technology. ”Ennakoimme jatkuvasti uusia muutoksia ja tarjoamme vastaukseksi uusia keinoja tuoda painotöitä offsetista digitaaliseen muotoon. Uusi iGen5 on täysin mukautettavissa painovolyymin, sovellustyypin ja väritarpeiden mukaan –  samalla se on käytettävyydeltään markkinoiden paras painokone.”

Painopalvelujen tarjoajilla on valittavanaan iGen® 5 150 Press (150 ppm), iGen® 5 120 Press (120 ppm) sekä iGen® 5 90 Press (90 ppm). Uuden skaalattavan arkkitehtuurin ansiosta järjestelmää on helppo päivittää uutta nopeutta varten.

Valinnainen viides väriyksikkö parantaa mahdollisuuksia käsitellä entistä suurempaa Pantone®-väriskaalaa tai spottivärejä tuottavuudesta tinkimättä. CMYK-värejä voi täydentää valinnaisella oranssilla, vihreällä tai sinisellä siten, että erottuvat brändivärit voidaan tuottaa tarkasti ilman tarvetta siirtää lyhyitä sarjoja offset-painoon.

Monipuolinen värimäärittely, töiden asemointi ja automatisoidut laadunvalvonnan työkalut takaavat parhaan mahdollisen käytettävyyden, jolloin työnkulussa on enemmän tuottavia painotöitä.

Muita ominaisuuksia:

• EFI Fiery tai Xerox FreeFlow® Print Server automatisoi ja integroi työnkulun prosessin tilauksesta toimitukseen.
  • Tavallisen tai mattatonerin avulla painokoneella on mahdollista tuottaa entistä ainutlaatuisempia ja huomiota herättäviä painotuotteita.
  • 660 mm:n arkkikoko laajentaa työ- ja sovellusvalikoimaa ja tuo käyttöön esim. kuusisivuiset taitetut esitteet, ikkunataitetut esitteet ja suoramarkkinointikampanjat.
  • 2400 x 2400 dpi:n kuvantamisjärjestelmä, Object Oriented Halftoning, Xerox Confident Colour ja Auto Density Control tuottavat luotettavan ja ennakoitavan kuvanlaadun.
  • Monipuoliset viimeistelyratkaisut, kuten Xerox IntegratedPLUS Finishing ja Dual Mode Sheet Feeder, auttavat hallitsemaan töitä, joihin liittyy erilaisia viimeistelyvaatimuksia.

iGen 5 täydentää nykyistä iGen-sarjaa, johon kuuluu iGen® 150 ja iGen4® Diamond Edition – se laajentaa entisestään sovellusvalikoimaa, jota Xeroxin johtavilla tuotantoväripainokoneilla voidaan tuottaa.

Saatavuus

iGen 5 150 Press ja EFI Print Server ovat saatavilla heti maailmanlaajuisesti. iGen 5 120 Press, iGen 5 90 Press ja FreeFlow Print Server tulevat saataville syyskuussa.

1InfoTrends, Global Production Printing and Copying Market Forecast: 2013-2018.

Janne Tilli, maajohtaja, Graphic Communications, Xerox Oy, janne.tilli@xerox.com, puh. 040 586 9210

Xerox
Xerox on kansainvälinen liiketoimintapalvelujen, teknologian ja dokumenttihallinnan asiantuntijayritys, joka auttaa yrityksiä uudistamaan tapoja joilla liiketoimintaprosesseja ja tiedonkulkua hallinnoidaan. Xeroxin pääkonttori sijaitsee Yhdysvaltojen Norwalkissa, Connecticutissa. Yrityksen yli 140 000 työntekijää palvelevat asiakkaita yli 180 maassa. Xerox tarjoaa liiketoimintapalveluita, painatusratkaisuja, työkaluja ja ohjelmistoja tiedonkäsittelyyn, aina datasta dokumentteihin. Lisää osoitteessa www.xerox.com.

Xerox Europella on tuotanto- ja logistiikkatoimintoja Irlannissa, Isossa-Britanniassa ja Alankomaissa. Xeroxin Euroopan tutkimus- ja tuotekehityskeskus sijaitsee Ranskan Grenoblessa.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki