Etusivu » Tiedotteet » Tietokoneet » Turvakamera edistää Lahden kaupungin turvallisuutta

Suomen Turvakamera Oy

Turvakamera edistää Lahden kaupungin turvallisuutta

Julkaistu: 16.03.2012 klo 14:37
Julkaisija: Suomen Turvakamera Oy

Suomen Turvakamera Oy valittiin Lahden kaupunkialueen kameravalvontakokonaisuuden toimittajaksi

VANTAA – 16. Maaliskuuta 2012 - Suomen Turvakamera Oy  toimittaa Lahden kaupungille koko kaupunkialuetta käsittävän kameravalvontakokonaisuuden, jossa kokonaisuus toimitetaan asiakkaan vaatimukset ja lähtökohdat huomioiden ns. avaimet käteen palveluna. Hanke toteutettiin julkisten hankintojen periaatteen mukaisesti ja potentiaaliset toimittajat pisteytettiin huomioiden kaupungin olemassa olevat ja tulevaisuuden tarpeet. Toimittajaksi valittiin kokonaistaloudellisesti edullisin toimittaja eli Suomen Turvakamera Oy ja sopimusjakson pituus on 4 vuotta.

Toimitettavan kokonaisuuden lähtökohtana on tuottaa kustannustehokas ja vikasietoinen kameravalvontaratkaisu tukemaan Lahden kaupungin turvallisuuden hallintaa.  Toteutus sisältää kameravalvontakokonaisuuden, joka koostuu IP-kameroista sekä IP-pohjaisesta VMX-videovalvonta-alustasta mukaan lukien ohjelmistot ja keskuslaitteet. Järjestelmä liitetään ja sitä käytetään osana kaupungin operatiivista IT-infrastruktuuria, jossa toimintaympäristön koordinointi ja hallinnointi on lähtökohtaisesti ratkaisun toimittajan vastuulla.

Kameravalvontapalvelu toimitetaan osakokonaisuuksina, ja olemassa olevat käyttökelpoiset valvontakamerat liitetään osaksi kokonaisuutta. Kokonaisuuden ylläpitoon on liitetty myös kaupungin olemassa olevat muut kameravalvontalaitteet. Nykyaikainen ja hyvin suunniteltu turvajärjestelmä voidaan täysin hallita Ethernet verkon ylitse, jolloin myös ylläpidon vasteaika ja kustannukset saadaan etädiagnoosin avulla optimoitua.

Lisätietoja turvallisuusratkaisuista ja -kokonaisuuksista antaa Suomen Turvakamera Oy. www.turvakamera.fi Janne Antila Toimitusjohtaja

+358 50 469 4508 janne.antila@turvakamera.fi

Suomen Turvakamera Oy on 1994 perustettu videovalvontajärjestelmien projektointiin, järjestelmätoimituksiin ja eri turva- ja automaatiojärjestelmien integrointiin erikoistunut yritys.