Etusivu » Tiedotteet » Tietokoneet » TIEDOTE: Nebula ostaa osan TelecityGroupin Suomen toiminnoista

Nebula

TIEDOTE: Nebula ostaa osan TelecityGroupin Suomen toiminnoista

Julkaistu: 03.08.2015 klo 10:00
Julkaisija: Nebula

ICT-palveluyritys Nebula ja TelecityGroup Finland ovat sopineet liiketoimintakaupasta jossa Nebula ostaa Telecityn datakeskuspalveluihin liittymättömät tietoliikenne-, tuki- ja käyttöpalvelut. TelecityGroup Finlandin toiminta keskittyy jatkossa vahvasti konesali- ja infrastruktuuripalveluihin.

Kauppa on osa Nebulan kasvustrategiaa, jonka tavoitteena on asiakaspalvelun parantaminen ja palvelutarjonnan monipuolistaminen. Järjestely laajentaa ja vahvistaa Nebulan jo olemassa olevaa osaamista ja palvelualueita. Samalla se luo vahvan pohjan yhtiön liiketoiminnan kasvulle.

Yrityskaupan kohteena on yhteys-, tuki ja käyttöpalveluja noin 800 pienelle ja keskisuurelle asiakkaalle. Kaupan yhteydessä siirtyy 10 henkilöä vanhoina työntekijöinä Nebulan palvelukseen.

Kaupan yhteydessä Telecity ja Nebula sopivat monivuotisen yhteistyösopimuksen datakeskuspalveluiden toimittamisesta.

– Yrityskauppa on looginen askel Nebulan ICT-palvelutarjooman vahvistamisessa. Kaupan myötä pystymme tulevaisuudessa palvelemaan asiakkaitamme entistä paremmin ja laajemmin, toteaa Nebulan toimitusjohtaja Pekka Eloholma.

– Kauppa vahvistaa Telecityn asemaa Suomen johtavana datakeskustoimijana ja toimii luontevana kehityspolkuna vahvasti kasvavalle palvelinkeskusliiketoiminnallemme. Näemme yhteistyön Nebulan kanssa tukevan molempien osapuolien ydinosaamista ja tarjoamamme palvelut täydentävät toisiaan, kertoo TelecityGroup Finlandin toimitusjohtaja Sami Holopainen.

Toiminnot siirtyvät Nebulalle 1.8.2015 alkaen. Palvelut jatkuvat muuttumattomina. Asiakkaisiin joita muutos koskee tullaan olemaan yhteydessä elokuun 2015 aikana.

Osapuolet eivät julkista kauppahintaa.

Pekka Eloholma, toimitusjohtaja, Nebula Oy, pekka.eloholma@nebula.fi, p. +358 50 555 5590

Sami Holopainen, toimitusjohtaja, TelecityGroup Finland Oy, sami.holopainen@telecity.com , p. +358  45 636 1277

Ville Skogberg, strategiajohtaja, Nebula Oy, ville.skogberg@nebula.fi, p. +358 45 679 0003

Juha Sallinen, palvelujohtaja, TelecityGroup Finland Oy, juha.sallinen@telecity.com, p. +358 50 370 1691