Etusivu » Tiedotteet » Tietokoneet » Red Hat esittelee avoimen lähdekoodin tallennusratkaisuja

Red Hat

Red Hat esittelee avoimen lähdekoodin tallennusratkaisuja

Julkaistu: 11.09.2013 klo 11:47
Julkaisija: Red Hat

Red Hat esittelee avoimen lähdekoodin tallennusratkaisuja

OpenStack-tuella varustettu uusi Red Hat Storage Server asettaa uudet standardit suorituskyvylle ja skaalattavuudelle.

11. syyskuuta 2013Red Hatin tänään julkaisema uusi versio Red Hat Storage -tuotteesta on ihanteellinen avoimen lähdekoodin vaihtoehto yrityksille, jotka haluavat skaalautuvan, suorituskykyisen ja helposti hallittavan tallennusratkaisun. Yritysasiakkaat voivat kokeilla Red Hat Storage -ohjelmistoa ilmaiseksi Amazon Web Services -palvelussa.

Tallennustilan siirtyminen pilveen ja datamäärien räjähdysmäinen kasvu aiheuttaa yrityksille uusia haasteita. Tallennustilan tarve on kasvanut teratavuista petatavuihin joten yritykset tarvitsevat uusia kustannustehokkaita tallennusratkaisuja.

Red Hat Storage Server 2.1 yhdistää Red Hat Enterprise Linux 6.4 luotettavuuden, uusimman GlusterFS -yhteisöversion, oVirt -virtualisointihallintajärjestelmän sekä XFS-tiedostojärjestelmän ja tarjoaa uuden sukupolven avoimen ohjelmistopohjaisen tallennusjärjestelmän. Red Hat Storage Server 2.1 on kehitetty tarjoamaan suorituskykyä ja skaalautuvuutta yritystason työkuormille. Lisäksi se luo tukevan pohjan pilvi- ja Big Data -sovelluksille.

Red Hat Storage Server 2.1 uusia ominaisuuksia:

-     Kattava OpenStack-tuki; tarjoaa Swift-rajapinnan sekä toimii Block Storage- sekä Image Service -noodien storagena

-     Tiedon suojaus ja parempi suorituskyky käytettäessä georeplikointia; 38 kertainen suorituskyvyn lisäys verrattuna edelliseen versioon

-     Parannettu yhteensopivuusja tietoturvaWindows-työkuormille; SMB2.0 -protokolla tarjoaa mm. Active Directory -tuen

-     Uusittu hallinta- ja ylläpitojärjestelmä; Tuki Red Hat Satellitelle, uusi hallintakäyttöliittymä sekä Red Hat Customer Portal -integraatio

Red Hat tarjoaa asiakkailleen myös Storage Server Administrator -kurssia, jossa opetellaan servereiden asentamista, konfigurointia ja ylläpitoa. Kurssiin liittyy myös vaativa näyttökokeeseen perustuva sertifiointitesti.

-      Red Hat Storage Serverin uudet ominaisuudet auttavat yrityksiä ketterämpään yritystoimintaan ja yksinkertaistavat ja tehostavat yksityisten, julkisten sekä avointen pilvien toimintaa, sanoo Red Hat Storage Vice President & General Manager Ranga Rangachari.

Markus Pekkarinen

Myyntijohtaja

Red Hat Finland

markus.pekkarinen@redhat.com

Red Hat on maailman johtava avoimen lähdekoodin ratkaisujen tuottaja, joka toimii yli 70 eri toimipisteessä maailmanlaajuisesti. Red Hatin korkealaatuinen ja kustannustehokas teknologia kattaa käyttöjärjestelmät, virtualisoinnin, pilvipalvelut, tiedonhallinnan ja tallennus- sekä SOA-ratkaisut. Red Hatin tärkeimpiä tuotteita ovat Red Hat Enterprise Linux, Red Hat Enterprise Virtualization ja JBoss Enterprise Middleware. Red Hat tarjoaa asiakkailleen myös tukipalveluita, koulutusta ja konsultointia.